7 استراتژی مالی برای صاحبان مشاغل که می خواهند زندگی خوبی داشته باشند

7 استراتژی مالی برای صاحبان مشاغل که می خواهند زندگی خوبی داشته باشند

اگر برای خودتان کار می کنید این استراتژی‌ها آزادی مالی را برای شما به ارمغان می‌آورد، بنابراین می‌توانید یک کسب‌وکار پر رونق را اداره کنید و در عین حال کارهایی را که دوست دارید انجام دهید.

کار کردن برای خود حس بسیار خوبی دارد. می توانید ساعات کاری خود را تنظیم کنید و کارها را آنطور که می‌خواهید اجرا کنید و ....، خوداشتغالی با کار سخت، تمرکز و فداکاری، راهی فوق العاده برای رسیدن به زندگی خوب است. تعجبی ندارد که تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان برای خودشان کار می کنند و مدیر خودشان هستند!
با این حال، خود اشتغالی یک نقطه ضعف نیز دارد. بر اساس داده های اداره آمار کار  آمریکا، از میان تمام مشاغل کوچک تقریباً 20 درصد پس از سال اول شکست می خورند. تا سال پنجم، تقریباً نیمی از آنها از پا می آیند که دلایل مختلفی وجود دارد، اما مهم ترین علت مدیریت ضعیف مالی است. بدون استراتژی های پس انداز مناسب، بسیاری از صاحبان کسب و کار ذخایری ندارند که در مواقع سختی از آن استفاده کنند. در این میان، عده ای آخرین ریال را برای کسب و کار خود هزینه میکنند و هرگز از خود مراقبت نمی کنند. هیچ کدام از این دو رویکرد در بلندمدت پایدار نیستند.
به منظور ایجاد یک کسب و کار قوی و طولانی مدت که شما و سازمانتان را از نظر مالی در حال حاضر و در آینده مقاوم نگه می دارد، باید یک برنامه پس انداز قوی شخصی و حرفه ای را اجرا کنید. سعی کنید از استراتژی های زیر استفاده کنید.


1. ایجاد بودجه کاری

بر اساس تحقیقات انجام شده، بسیاری از کسب و کارها نمی دانند که در ماه گذشته چقدر هزینه کرده اند. ردیابی نکردن بودجه خود به این شکل بسیار خطرناک است، به خصوص اگر خود شما یک کسب و کار را مدیریت می کنید. برای اینکه عادت های خرج کردن خود را حفظ کنید، باید برای کسب و کار خود برنامه ایجاد کنید و مدیریت بودجه داشته باشید. با یادداشت کردن و محاسبه تمام هزینه های جاری خود، مانند حقوق و دستمزد، سربار، بیمه و هزینه های روزانه شروع کنید. به یاد داشته باشید که پس انداز را نیز لحاظ کنید. سپس مجموع را محاسبه کنید، درآمد خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که درآمد همیشه بیشتر از هزینه است.


2. اولویت بندی هزینه ها

هنگامی که دقیقاً می دانید برای چه چیزی و چرا هزینه می کنید باید در سه دسته مجزا اولویت بندی کنید:
هزینه های ثابت: اینها هزینه هایی هستند که همیشه باید پرداخت شوند، مانند هزینه آب، برق، اجاره یا وام مسکن شما.
هزینه های نامنظم: اینها هزینه هایی هستند که می توان آنها را کاهش داد، مانند تبلیغات، مواد غذایی و یا اقلام غیر ضروری.
هزینه های اختیاری: اینها هزینه هایی هستند که در صورت لزوم می توان آنها را حذف کرد، مانند تفریح، رستوران رفتن و سفر.
اولویت‌بندی به این روش به شما کمک می‌کند تا پول را عاقلانه‌تر خرج کنید، زیرا آگاه هستید که کجا می‌توانید کمتر هزینه کنید. برای کمک به بهبود وضعیت مالی خود فراتر رفته و این استراتژی را هم در زندگی شخصی و هم در زندگی تجاری خود اعمال کنید به مجموع این کارها مدیریت هزینه نیز گفته می شود.


3. تفکیک حساب های شخصی و تجاری

برای یک فرد خوداشتغال بسیار آسان است که مخارج تجاری و شخصی را با هم ترکیب کند، اما این دو باید همیشه از هم جدا باشند. برای کسب و کار خود یک حساب بانکی و کارت اعتباری مستقل داشته باشید و فقط برای هزینه های حرفه ای از آنها استفاده کنید. حتی می‌توانید یک حساب سوم باز کنید تا مبلغ مالیات را کنار بگذارید، بنابراین هیچ چیز عجیب و ناخواسته وجود ندارد. وقتی حساب‌های جداگانه دارید، همه چیز واضح‌تر و کارآمدتر است.


4. تخصیص حقوق برای خودتان

حقوق شما جریان نقدی ثابتی را فراهم می کند که برای حفظ امنیت مالی در زندگی شخصی و تجاری شما لازم است، بنابراین همیشه باید ابتدا به خودتان حقوق پرداخت کنید. حقوق خود را با توجه به بودجه خود تنظیم کنید و آن را به عنوان هزینه ماهانه یا دو هفته ای در نظر بگیرید. آنچه را که لیاقتش را دارید به خودتان بپردازید، اما هرگز حریص نشوید. به هر حال، شما تعهدات دیگری نیز دارید که باید در نظر بگیرید.


5. به خودتان پاداش دهید

اگر یک ماه خیلی عملکرد خوبی داشتید و سود بالا رفت، می‌توانید به خودتان پاداش دهید. پاداش ها حتی می توانند بسته به درآمد شما به یک ویژگی عادی تبدیل شوند - برای مثال، می توانید هر سه ماه یک یا دو بار در سال به خود پاداش بدهید. مطمئن شوید که از پاداش خود به صورت استراتژیک استفاده می کنید. برای دوران بازنشستگی خود سرمایه گذاری کنید، سهام بخرید یا آن را برای هر بدهی معوق یا ذخایر تجاری قرار دهید.


6. ایجاد صندوق بازنشستگی

اگر می خواهید تا سنین طلایی خود به زندگی خوب ادامه دهید، نمی توانید بازنشستگی را فراموش کنید! هنگامی که برای خود کار می کنید، بسیار مهم است که هر چه زودتر یک حساب بازنشستگی ایجاد کنید یا خود را بیمه کنید. شما می توانید با یک مشاور مالی کار کنید یا می توانید تحقیقات خود را انجام دهید و به طور مستقل سرمایه گذاری کنید. فقط مطمئن شوید که پول شما در جایی رشد می کند. یک قانون بزرگ این است که حداقل 15 درصد از هر سود را به بازنشستگی خود اختصاص دهید. اگر یک ماه نیاز دارید و کمتر پس انداز کردید، دوباره آن را افزایش دهید.
 

7. صندوق ذخیره برای روز مبادا (بحران)

هر صاحب کسب‌وکاری برای مقابله با مشکلات یا چالش‌های پیش‌ بینی‌ نشده‌ای که ممکن است رخ دهد، به یک صندوق برای روز مبادا  نیاز دارد. سعی کنید حداقل سه ماه ذخیره برای خود و کسب و کارتان در نظر بگیرید. برای دستیابی به این هدف، پس انداز خودکار را تنظیم کنید تا به طور مداوم پس انداز کنید و سرمایه خود را به حداکثر برسانید. به خاطر داشته باشید که حسابی که برای این منظور ایجاد می کنید باید یک ماشین پس انداز ایمن باشد، نه چیزی که به طور بالقوه ممکن است ارزش آن کاهش یابد. در مواقع سخت، این پول برای بقای کسب و کار شما حیاتی خواهد بود. با پس‌اندازی که به دست می‌آورید، می‌توانید هزینه‌های پرسنل و سربار خود را برای یک دوره مشخص بپردازید.


امور مالی یک موضوع جدی است، به خصوص زمانی که شما مدیریت یک کسب و کار را بر عهده دارید. اکنون زمان آن رسیده که به بهبود  وضعیت مالی خود بپردازید و کسب و کار خود را در مسیر موفقیت قرار دهید پس به درستی عمل کنید،  نه تنها از رقبای خود پیشی خواهید گرفت، بلکه بودجه لازم برای دست یابی به آنچه برای یک زندگی خوب نیاز دارید خواهید داشت.

استراتژی مالیبودجهرشد کسب و کار