7 راه برای مدیریت موثر هزینه های کسب و کار

7 راه برای مدیریت موثر هزینه های کسب و کار

تغییر ثابت نه تنها برای فضای اجتماعی، بلکه برای ساختار اقتصادی و همچنین کسب و کار یک نمونه‏ بارز است. بخاطر عوامل و دلایل این تغییرات در کشورمان نه تنها جستجو در تغییر شرایط اقتصادی‏ مان الزامی است

صرفه جویی واقعی برای کسب و کار شما در راه از بین بردن این هزینه و یا آن هزینه نیست. برای مشاهده نتایج پایدار، این هفت راهنمایی را برای مدیریت موثر هزینه های معمول کسب و کار خود دنبال کنید. برآورد شده است که اکثر شرکت ها حدود ۳۰ درصد از هزینه های خود را بر روی مواردی که هیچ تاثیری بر مشتریان خود ندارند هدر می‌دهند. اما هیچ چیز مانند ذخیره سریع در کسب و کار خوب وجود ندارد. در این مقاله هفت مرحله برای مدیریت موثر هزینه ها برای کسب و کار شما مشخص شده است :

 

۱ – ساختار درآمد کسب و کار خود را درک کنید.

این مهم ترین مورد در مدیریت موثر هزینه ها است. بسیاری از شرکت‌ها به سادگی اطلاعات دقیقی در مورد هزینه‌های واقعی خود ندارند. برای مدیریت هزینه‌های خود، ابتدا یک شرکت باید منابع درآمدش را شناسایی کند. چه مقدار از درآمد از فروش محصولات و خدمات است؟ کدام یک از مشتریان بیشترین هزینه را دارند؟ سپس، این شرکت نیاز دارد که هزینه‌های خاصی را در تولید جریان درآمدش دخیل کند. به این ترتیب ، هزینه‌های سربار به طور مستقیم با تولید درآمد ارتباط ندارد.

 

۲ – کاهش اختلافات بین قسمت های مختلف

به عنوان اولین قدم، یک نمودار اصلی جریان کاری شرکت خود را تهیه کنید. این شروع به شما کمک می‌کند برای درک اینکه چگونه هر بخش تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، چگونه انبارداری بر فروش تاثیر می گذارد؟

در هر سازمان، شیوه‌ای که یک بخش عمل می کند تحت تأثیر دیگر بخش‌های شرکت قرار می‌گیرد. بنابراین برای کاهش پیچیدگی، صاحب کسب و کار باید دائما در مورد اینکه چگونه کار انجام شده است، و چگونه می‌تواند کارها را کارآمدتر انجام دهد، سوال بپرسد. هنگامی که نمودار جریان شرکت خود را تهیه کرده‌اید، احتمالا مشاهده خواهید کرد که تعدادی از اقدامات اضافی و غیر ضروری در عملیات شرکت شما وجود دارد.

 

۳ – مهارت های کارمندان خود را به کار بگیرید.

کارکنان خود را در تصمیم‌گیری، کارگروهی و حل مشکل آموزش دهید، تا بتوانند هزینه‌های خود را کنترل کنند. اکثر کارمندان می‌خواهند کار خوبی انجام دهند و برای کمک به موفقیت شرکتی که در آن کار می‌کنند تلاش کنند.

هنگامی که یک شرکت با آموزش و استفاده از مهارت کارمندان، به ویژه در رکود اقتصادی، سرمایه گذاری می‌کند، پاداش‌های نیروی کار را که با هم کار می‌کنند را می گیرد. به همین ترتیب، اگر شما به طور فعال کارمندان خود را در فرایند مدیریت هزینه ها مشارکت دهید، بهتر است. اگر شما در مورد پیشنهادات کارکنان خود فعال هستید، بدون شک، روش‌های بهتر و ارزان‌تر را برای انجام کارها پیدا خواهید کرد.

 

۴ – بازگشت به طرح کسب و کار شما.

هر شرکت نیاز به یک استراتژی تجاری بلند مدت دارد. مدیریت هزینه‌ها باید بخشی از استراتژی باشد و تحت تاثیر استراتژی قرار گیرد. تصمیم گیری‌های هزینه ها باید بر اساس استراتژی شرکت تعیین شود، نه وضعیت فعلی کوتاه مدت. یک شرکت نباید بیش از حد فهرست را خریداری کند زیرا تولید کننده قیمت را پایین می‌آورد. این شرکت باید مبلغی را که نیاز دارد به مشتریان خود برساند.

 

۵ – صرفه جویی آسان.

تکرار می‌کنیم که در هنگام جستجو برای مدیریت هزینه‌های خود، چیزهایی مانند صرفه جویی سریع وجود ندارد، اما برخی از تغییرات ساده وجود دارد که شما می‌توانید آن را درست کنید. برخی از هزینه‌های کوچک را می‌توان با خطر کمی از تاثیر بر کیفیت خدمات، را کاهش داد.

 

۶ – خودتان را ارزیابی کنید.

به عنوان بخشی از مدیریت هزینه‌های شرکت خود، خودتان را نسبت به سایر شرکت‌های مشابه مقایسه کنید. به طور متوسط هزینه‌های صنعت در مناطق مختلف چیست؟ و چگونه هزینه های خود را مقایسه می‌کنید؟ به صورت دوره‌ای بررسی کنید که چه کاری انجام می‌دهید و چگونه انجام می‌دهید.

 

۷ – با مشتریان خود صحبت کنید.

برای صحبت با مشتریان خود وقت بگذارید و از آنها بپرسید که آیا آنها فکر می‌کنند شما به آنها چیزی را که لازم ندارند ارائه می‌دهید. به عنوان مثال، شاید گزینه تحویل یک روزه گران‌قیمت که شما پیشنهاد می‌دهید واقعا مورد نیاز نیست و یا بسته بندی بهتر ضروری است. مشتریان شما بهترین افرادی هستند که به شما می‌گویند که کدام بخش از خدمات شما برای آنها اهمیت دارد و به نیازهای آنها اضافه شده است.

منبع: فیبز

هزینهکسب و کارمدیریت هزینهصرفه جویی