PPC یا اصول بازاریابی پرداخت به ازای کلیک را بیاموزید

PPC یا اصول بازاریابی پرداخت به ازای کلیک را بیاموزید

در این مقاله در مورد یکی از پر طرفدارترین تبلیغات اینترنتی یعنی بازاریابی PPC مطالب مفیدی مطالعه خواهید کرد که توسط آن می توانید محصولات و خدمات خود را به مشتریان هدف، معرفی نمایید.

ابتدا، ما باید PPC را تعریف کنیم و یک درک اساسی از نحوه عملکرد این نوع از تبلیغات ایجاد کنیم.

PPC چیست؟

PPC مخفف Pay Per Click، مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر بار که روی یکی از تبلیغاتشان کلیک می‌شود، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. اساسا، این راهی برای خرید بازدید از سایت شما است، به جای تلاش برای "کسب" این بازدیدها به صورت ارگانیک.
تبلیغات موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین انواع PPC است. این به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا زمانی که شخصی کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکاری را جستجو می‌کند، آگهی موردنظر در پیوندهای حمایت‌شده موتور جستجو به آنها پیشنهاد داده شود. به عنوان مثال، اگر ما برای کلمه کلیدی "حسابداری آنلاین" پیشنهاد بدهیم، ممکن است تبلیغ ما در بالاترین نقطه در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود.
 
هر بار که تبلیغ ما کلیک می شود، بازدیدکننده ای را به وب سایت ما می فرستد، باید هزینه کمی را به موتور جستجو پرداخت کنیم. هنگامی که PPC به درستی کار می کند، هزینه آن ناچیز است، زیرا ارزش بازدید بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می کنید. به عبارت دیگر، اگر برای یک کلیک 3 دلار بپردازیم، اما کلیک منجر به فروش 30 دلاری شود، سود زیادی به دست آورده ایم.

برای ایجاد یک کمپین PPC برنده، چیزهای زیادی انجام می شود: از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی آن کلمات کلیدی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی، تا راه اندازی صفحات فرود PPC که برای تبدیل (از بازدیدکننده به خریدار) بهینه شده اند. موتورهای جستجو به تبلیغ‌کنندگانی که می‌توانند کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک مرتبط و هوشمندانه ایجاد کنند، با دریافت هزینه کمتری برای کلیک‌های تبلیغاتی به آنها پاداش می‌دهند. اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و راضی کننده باشد، گوگل به ازای هر کلیک هزینه کمتری از شما دریافت می کند که منجر به سود بیشتر برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید استفاده از PPC را شروع کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را به درستی انجام دهید


تبلیغات گوگل چیست؟

Google Ads محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. پلت فرم Ads به کسب و کارها این امکان را می دهد تا تبلیغاتی را ایجاد کنند که در صفحه موتور جستجوی Google و سایر ابزار های دیگر Google ظاهر شوند.

Google Ads بر اساس یک مدل پرداخت به ازای کلیک عمل می کند، که در آن کاربران برای کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه می پردازند. هر بار که جستجویی آغاز می شود، گوگل به جمع تبلیغ کنندگان تبلیغات می پردازد و مجموعه ای از برندگان را برای نمایش در فضای تبلیغاتی ارزشمند در صفحه نتایج جستجوی خود انتخاب می کند. "برندگان" بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و کمپین های تبلیغاتی آنها، و همچنین اندازه پیشنهادات کلمه کلیدی آنها انتخاب می شوند.
به طور دقیق‌تر، اینکه چه کسی در صفحه ظاهر می‌شود، بر اساس رتبه آگهی تبلیغ‌کننده است، معیاری که با ضرب دو عامل کلیدی محاسبه می‌شود - قیمت پیشنهادی CPC (بالاترین مبلغی که یک تبلیغ‌کننده مایل است  هزینه کند) و امتیاز کیفیت (مقداری که برای نرخ کلیک، ارتباط و کیفیت صفحه فرود شما در نظر گرفته می‌شود). این سیستم به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا با هزینه ای متناسب با بودجه آنها به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. در اصل نوعی حراج است.
انجام بازاریابی PPC از طریق Google Ads بسیار ارزشمند است، زیرا گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، حجم عظیمی از ترافیک را دریافت می کند و بنابراین بیشترین بازدید و کلیک را به تبلیغات شما ارائه می دهد. اینکه تبلیغات PPC شما هر چند وقت یکبار ظاهر می شود بستگی به این دارد که کدام کلمات کلیدی و انواع تطابق را انتخاب کنید.

در حالی که تعدادی عوامل تعیین کننده میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی PPC شما زیاد هستند اما می توانید با تمرکز بر موارد زیر به دستاوردهای زیادی برسید:

- ارتباط کلمه کلیدی - ایجاد لیست کلمات کلیدی PPC مرتبط، گروه های کلیدی فشرده و متن تبلیغاتی مناسب.
کیفیت لندینگ پیج ( صفحه فرود )- ایجاد صفحات فرود بهینه شده با محتوای متقاعد کننده و مرتبط یک فراخوان اقدام برای خرید متناسب با عبارت های جستجوی خاص می باشد.
- امتیاز کیفیت – رتبه‌بندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی صفحات فرود و کمپین‌های PPC شما می باشد. تبلیغ‌کنندگانی که امتیازهای کیفی بهتری دارند، با هزینه‌های کمتر، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغاتشان دریافت می‌کنند.
- خلاقانه - طراحی تبلیغات جذاب بسیار مهم است. برای طراحی بهتر و تبلیغات خود می توانید از ابزار های آنلاین استفاده نمایید یا از شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید، تا تاثیر کمپین شما بیشتر شود.


تحقیق کلمات کلیدی PPC

تحقیق کلمات کلیدی برای PPC می تواند فوق العاده وقت گیر باشد، اما فوق العاده مهم نیز هست. کل کمپین PPC شما بر اساس کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان Google Ads به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را توسعه و اصلاح می کنند. اگر فقط یک بار تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، هنگام ایجاد اولین کمپین خود، احتمالاً صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند، طولانی، کم هزینه و بسیار مرتبط را که می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند، از دست داده اید.

لیست کلیدواژه PPC موثر باید :

- مرتبط – البته که شما نمی خواهید برای ترافیک وب که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد، هزینه بپردازید. شما می خواهید کلمات کلیدی هدفمندی را پیدا کنید که منجر به نرخ کلیک بالاتر، هزینه موثر هر کلیک و افزایش سود شود. این بدان معناست که کلمات کلیدی که پیشنهاد می دهید باید با کالا یا خدماتی که می فروشید مرتبط باشند.
- جامع – تحقیقات کلیدواژه شما نه تنها باید شامل محبوب ترین و پر جستجوترین عبارات در حوزه تخصص شما باشد، بلکه باید شامل دنباله طولانی جستجو نیز باشد. کلمات کلیدی طولانی خاص تر و کمتر متداول هستند، اما حجم بیشتر ترافیک ناشی از جستجو را تشکیل می دهند. علاوه بر این، آنها از مزیت رقابتی کمتری دارند و بنابراین ارزانتر هستند.
- وسیع و گسترده - تبلیغات PPC تکرارشونده هستند. شما می خواهید به طور مداوم کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید، و محیطی ایجاد کنید که در آن لیست کلمات کلیدی شما دائما در حال رشد و انطباق باشد.

مدیریت کمپین های PPC شما

هنگامی که کمپین های جدید خود را ایجاد کردید، باید به طور منظم آنها را مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همچنان موثر هستند. در واقع، فعالیت منظم یکی از بهترین پیش بینی کننده های موفقیت می باشد. شما باید به طور مداوم عملکرد حساب تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید و تنظیمات زیر را برای بهینه سازی کمپین های خود انجام دهید:
- کلمات کلیدی را اضافه کنید: با افزودن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، دامنه کمپین های PPC خود را افزایش دهید.
- کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید: برای بهبود ارتباط کمپین و کاهش هزینه های هدر رفته، عبارات غیر تبدیل کننده را به عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید، تا در صورتی که از این کلمات در جستجوها استفاده شد تبلیغ شما نمایش داده نشود.
- تقسیم گروه‌های تبلیغاتی: با تقسیم کردن گروه‌های تبلیغاتی خود به گروه‌های تبلیغاتی کوچک‌تر و مرتبط‌تر، نرخ کلیک (CTR) و امتیاز کیفیت را بهبود بخشید، که به شما کمک می‌کند متن آگهی و صفحات فرود هدفمندتری ایجاد کنید.
- کلمات کلیدی پرهزینه PPC را بررسی کنید: کلمات کلیدی گران قیمت و کم کارایی را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.
- صفحات فرود را اصلاح کنید: محتوا و لینک های CTA صفحات فرود خود را تغییر دهید تا با عبارت‌های جستجوی فردی هماهنگ شوند و نرخ تبدیل را افزایش دهید. تمام ترافیک خود را به یک صفحه ارسال نکنید.


PPCگوگلGoogle Ads