5 روش بازاریابی رایج برای کسب و کار شما

5 روش بازاریابی رایج برای کسب و کار شما

برای تبلیغ کسب و کار خود باید از بازاریابی استفاده کنید که در اشکال و فرمهای مختلفی وجود دارد هم آنلاین و هم آفلاین. درک انواع مختلف بازاریابی و ارزیابی مزایا و معایب آنها بسیار مهم است.

ما به پنج مورد از رایج ترین انواع بازاریابی در زیر نگاه می کنیم، بنابراین می توانید ببینید که آیا گزینه ترجیحی برای کسب و کار شما وجود دارد یا خیر.

1. بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از بهترین روش های بازاریابی امروزه شبکه های اجتماعی است. می توانید یک حساب تجاری در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک ایجاد کنید و کسب و کار خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید. رسانه های اجتماعی این مزیت را دارند که به راحتی می توانید به یک پایگاه مشتری بزرگتر دست پیدا کنید.
همچنین، بازاریابی جدا از زمان و تلاش خودتان رایگان است. اشکال اصلی این است که فوق العاده رقابتی است و اگر مخاطبان قدیمی تری دارید، ممکن است مناسب یا مرتبط با آنها نباشد.


2. بازاریابی کلیکی (PPC)

اگر نتایج مطمئنی می خواهید، همیشه می توانید تبلیغات کلیکی (یا پرداخت به ازای کلیک) انجام دهید. تبلیغات PPC اساساً جایی است که برای ظاهر شدن وب سایت خود در بالای صفحات موتورهای جستجو هزینه پرداخت می کنید. گوگل ادز یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است.
PPC مخفف pay-per-click، مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان هر بار که روی یکی از تبلیغاتشان کلیک می‌شود، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.
این یک روش بازاریابی موثر است و نتایج خوبی به همراه دارد. با این حال، این روش بسیار پرهزینه تر از سایر روش های بازاریابی است.


3. بازاریابی وبلاگی

بازاریابی وبلاگ یک استراتژی بازاریابی محتوا است. استراتژی بازاریابی از وبلاگ ها برای مخاطب قرار دادن مشتریان بالقوه به طور مستقیم و جداگانه استفاده می کند، بنابراین وفاداری مشتری برای برند خود را به دست می آورد. خوانندگان می توانند با تولیدکنندگان محتوایی که عموماً آموزنده و سرگرم کننده است تعامل داشته باشند، بنابراین وفاداری به برند را افزایش می دهند.
عناصر و مولفه های بازاریابی وبلاگ :
- استفاده از پلتفرم های ساده ای  که امکان ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات به موقع و معنی دار را برای انتقال اطلاعات مستقیم به مشتریان فراهم می کند.
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO): موتورهای جستجو به محتوای ارزشمندی که به طور منظم منتشر می شود، پاداش می دهند.
- کسب و کارهایی که وبلاگ دارند می توانند تا 60 درصد مشتریان بیشتری جذب کنند.
- وبلاگ هدف تمام اهداف بازاریابی محتوا است. کسب‌وکارها می‌توانند از محتوای وبلاگ خود در هر جایی که محتوا را توزیع می‌کنند استفاده کنند.
- وبلاگ ها تخصص و تأثیرگذاران یک شرکت را به نمایش می گذارند و اعتبار در حوزه فعالیت را ایجاد می کنند.
- وبلاگ ها با ایجاد یک بخش نظر در زیر وبلاگ، گفتگوهای دو طرفه را با مشتریان، همکاران صنعتی و خریداران بالقوه برقرار می کنند. که می تواند اعتماد به نفس را در شرکت ایجاد کند و فروش را افزایش دهد.
- یک کسب و کار باید مشخص کند که مخاطبانش چه کسانی هستند و چرا در حال وبلاگ نویسی برای آن جمعیت هستند. این هدف استراتژی های بازاریابی شرکت را سخت تر می کند.
امروزه بسیاری از مشاغل دارای وبلاگ هستند. همچنین، برخی از مشاغل کاملاً بر پایه وبلاگ خود هستند یعنی کسب وکار آنها وبلاگ است. وبلاگ ها مجموعه ای از مقالاتی هستند که به طور منظم منتشر می شوند که برخی از مزایای ملموس را برای مشتری فراهم می کنند.
وبلاگ ها  شیوه ای عالی برای تعامل با مشتریان هستند. همچنین، زمانی که وبلاگ  درست شکل گرفته باشد، می‌تواند حس اعتماد و تجربه رضایت‌ بخش‌تری در مشتریان ایجاد کند.
تنها نکته ای که وجود دارد  این است که اندازه گیری نتایج ملموس بازاریابی وبلاگ دشوارتر است.


4. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی امروزه بسیار محبوب است. ما YouTube را داریم که بسیاری از مشاغل در آن کانال دارند و ویدیوهای معمولی را ارسال می کنند. سایت Aparat که می توان از آن به عنوان یوتیوب ایرانی نام برد.همچنین، اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی امکان ضبط محتوای ویدیویی را دارند. به عنوان مثال، لایو و  استوری در اینستاگرام قراردهید.
در بازاریابی ویدئویی ارتباط قوی تر شکل می گیرد و اغلب می توانید پیام خود را به طور موثرتری انتقال دهید. نکته قابل توجه این است بازاریابی ویدئویی ممکن است گران باشد اما نسبت به روش های دیگر بیشتر دیده خواهد شد.


5. بازاریابی آفلاین

در نهایت ما بازاریابی آفلاین داریم. این اغلب در دنیای مدرن امروزی نادیده گرفته می شود، اما هنوز هم فوق العاده موثر است. بازاریابی آفلاین مواردی مانند کارت ویزیت، تراکت و بروشور را شامل می شود.
مزایای این نوع بازاریابی این است که می تواند جمعیتی متفاوت را جذب کند. برای مثال، افراد مسن‌تری که تجربه کمتری در استفاده از اینترنت دارند و همچنان از عناصر بازاریابی فیزیکی قدردانی می‌کنند. نکته منفی این است که شما نمی توانید به تعداد افراد بازاریابی آنلاین دسترسی پیدا کنید. گزینه های خود را در نظر بگیرید و روش بازاریابی که مناسب کسب و کار شماست  را انتخاب کنید.
پس از انتخاب روش های بازاریابی، باید به برندسازی نگاه کنید. برندسازی برای بازاریابی بسیار مهم است. همیشه باید عناصر اصلی برند خود مانند لوگو (شما می توانید از ابزارهایی مانند تولید کننده لوگو استفاده کنید)، رنگ ها و شعارها را در نظر بگیرید.
این کار باعث بهبود اثربخشی بازاریابی شما می شود صرف نظر از اینکه کدام شیوه را انتخاب می کنید.
به طور خلاصه، بازاریابی و مخصوصا بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری شخصی است. آنچه برای یک کسب و کار مناسب است ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. ابتدا باید کسب و کار خود، کالا و خدماتی که می فروشید و مشتریان هدف خود را ارزیابی کنید.

بازاریابیتبلیغاتPPCseo