15 الگو که باعث پیشرفت کسب و کارهای کوچک در سال 2022 خواهد شد

15 الگو که باعث پیشرفت کسب و کارهای کوچک در سال 2022 خواهد شد

در این مقاله 15 الگو برای بکار گیری در کسب و کارهای کوچک و متوسط توسط مربیان و مشاورن حوزه کسب و کار آورده شده است که در صورت توجه و بکار گیری باعث پیشرفت کسب و کار خواهد شد.

از زمان همه‌گیری کووید-19  کسب‌وکارهای کوچک وارد دوره‌ای از تحولات شدند که حدود یک سال یا کمی بیشتر طول کشید تا شرایط خود را بهبود دهند.

همانطور که در این شرایط ویروس کووید زندگی دوباره به روال عادی خود باز می گردد الگوهای تجاری جدیدی در حال ظهور هستند و درک آنها می تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا دوباره جایگاه خود را پیدا کنند.

صاحبان مشاغل کوچک باید از تحولاتی که باعث ایجاد تجارت در دنیای پس از همه گیری کووید می شود آگاه باشند. در ادامه، 15 الگو از موفق ترین افراد درحوزه مشاوره کسب و کار آمده است که معتقدند در سال 2022 بیشترین تأثیر را بر مشاغل کوچک خواهد داشت.


1. هوش عاطفی و همدلی

شفافیت عاطفی و مدل سازی هوش هیجانی کلید های اصلی هستند. همدلی دیگر یک تجمل نیست، بلکه یک مهارت قدرتمند برای عادی سازی چالش های زندگی و کاری است. لازم نیست کل داستان زندگی و یا موقعیت یک کارمند را بدانید یا به اشتراک بگذارید، اما شناخت حالات یا رفتارها و به دقت به آنها پرداختن قابل قدردانی است. این شعار را بپذیرید: "اگر ما از کسی بپرسیم "حالت چطور است؟" واقعاً می خواهیم بدانیم.
(پاتریک ویلیامز، روانشناس و مربی زندگی تحول گرا)

2. اینفلوئنسر مارکتینگ در رسانه های اجتماعی

یکی از الگوهایی که کسب و کارهای کوچک باید بدانند، قدرت بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد. پلتفرم‌های آنلاین و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک ... می‌توانند به کسب‌وکارهای کوچک کمک کنند تا داستان‌های خود را برای ایجاد آگاهی و هیجان بیان کنند. اینفلوئنسرهای بزرگ و کوچک (میکرو اینفلوئنسرها) با ارائه ارتباط و تایید، این داستان را تقویت می کنند.

شانون فین کانل، ابتکار کاپو

3. سیستم ها و فرآیندهای کسب و کار بزرگ

برای رسیدن به موفقیت در سال 2022  ضروری است که کسب و کارهای کوچک شروع به پذیرش سیستم ها و فرآیندهای کسب و کار های بزرگ کنند. منظور من این است که کسب‌وکارهای کوچک باید با راه اندازی شماره‌های رایگان، سیستم‌های پاسخ صوتی تعاملی (تلفن گویا) و اتوماسیون‌ های اداری، کسب‌وکار خود را طوری سازماندهی کنند که گویی بسیار بزرگ‌تر از آنچه هستند جلوه کنند. این برای موفقیت آنها بسیار مهم خواهد بود.

کارلوس دن،مشاور


4. تلاش بیشتر برای استخدام

از آنجایی که امروزه دنیا بیش از هر زمان دیگری به هم متصل شده است و افراد بیشتری دورکاری را در سراسر جهان انتخاب می کنند، شرکت ها این توانایی را خواهند داشت که تلاش های خود را برای استخدام بیش از گذشته گسترش دهند. سازمان هایی که عمدا فرهنگ خود را با هدف، ارزش ها و هنجارهای روشن طراحی کرده اند، در جذب استعدادهای مناسب در بازار کار رقابتی موفق تر خواهند بود.
آنجلا موریل رهبری و مربیگری زندگی

5. ارزش محل کار "اول خانواده"

بسیاری از مردم در طول یک سال گذشته، اهداف ارزشمند زندگیشان را دوباره ارزیابی کرده‌اند، و این منجر به جنبش Family-First  یا اول خانواده شده است. این بدان معناست که صاحبان مشاغل باید یک محل کار با اولویت اصلی کارکنان برای همکاران خود ایجاد کنند، در غیر این صورت خطر از دست دادن بهترین اعضای تیم برای آنها وجود خواهد داشت. صاحبان مشاغل کوچک باید با ایجاد مجموعه ای از ارزش ها برای تیم خود اطمینان حاصل کنند که هر روز بر اساس آن ارزش ها مدیریت و رهبری می کنند.
الکس دریپر ،آموزگار راه حلهای تحولات دیجیتال

6. شبکه با صاحبان کسب و کار

بزرگترین الگو سال 2022 را از دست ندهید: شبکه! صاحبان مشاغل کوچک به جای اینکه به تنهایی رشد کنند می توانند با برقراری ارتباط با سایر صاحبان مشاغل، بازدهی خود را به طور تصاعدی افزایش دهند. شبکه‌سازی به شما کمک می‌کند تا مرجع های کسب‌وکار را به دست آورید، دیدگاه‌های جدید بازار را بشنوید، از تجربیات دیگران بیاموزید، بازی و زمین خود را هموار و موثرتر کنید، با هم متحد شوید و روابطی را شکل دهید که الهام‌بخش و تقویت کننده رشد یکدیگر باشد.
 آن فی، مدرسه مربیگری رهبری

7. کارایی بازاریابی دیجیتال

صاحبان مشاغل کوچک باید بپذیرند که بازاریابی دیجیتال ماندگاراست. در حالی که ممکن است بازاریابی دیجیتال تا به طور کامل جایگزین ارائه و معرفی حضوری نشود، همانطور که در طول همه گیری این اتفاق افتاد، دیگر نمی توان مقرون به صرفه بودن و کارایی آن را نادیده گرفت. از این مزایا برای دستیابی به مخاطبان گسترده به طور مداوم استفاده کنید.
ویلیامز اوودونی

8. فناوری های دیجیتال و ابری

بسیاری از مشاغل کوچک حضور دیجیتالی قوی ندارند. موفقیت در ده سال آینده با توانایی شما در  استفاده از فناوری‌های دیجیتال و ابری که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، و تمایل شما به ماندن در بالای هر فناوری‌هایی که مشتریانتان استفاده می‌کنند مرتبط خواهد بود. برای مثال امروزه ابزارهایی مانند Slack، Teams و Twitter برای کمک به کسب و کارها وجود دارد و روز به روز به ابزار های جدیدتری برای کمک به رشد کسب و کارها در حال ساخته شدن هستند.
( بیل برمن، توسعه رهبری برمن)

با حسابینو می توانید تمام امور حسابداری و مالی کسب و کار خود را مدیریت کنید.

9. تحویل خدمات چابک و توسعه محصول

توانایی چابک ماندن در ارائه خدمات و توسعه محصول برای مشتریان، به شما برای ایجاد یک برند شخصی کمک خواهد کرد و همچنین یک مزیت رقابتی شناخته شده خواهد داد. ایجاد راه حل های متنوع و درک تأثیر آنها برای مشتریان مختلف، کسب و کار شما را به گونه ای تقویت می کند که بتواند تنوع خلاقیت و نوآوری استراتژیک را در هر بازاری ارائه دهد.
(رینا خولار شرما،مشاور اجرایی)

10. مربیگری و راهنمایی کارکنان

برای حفظ نیروی کار شاد، کسب‌ وکارهای کوچک باید راه‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای برای جذب و حفظ استعدادها پیدا کنند. در بعضی از کسب و کارها گرایشی وجود دارد که به کارمندان مشاوره، مربیگری یا راهنمایی ارائه می دهد و این برای پیشرفت یک فرد بسیار ارزشمندتر از میز پینگ پنگ و تفریحات کوتاه در محل کار است.
سیان لنگان

11. ویدیو همزمان و غیر همزمان (لایو و ذخیره شده)

ویدیو همزمان و غیر همزمان یک اصل و الگوی عالی است. ویدیو را در آغوش بگیرید. در 18 ماه گذشته استفاده از ویدئو برای جستجو، فروش، ارائه خدمات و ملاقات با مردم در سراسر جهان به طور قابل توجهی تسریع یافته است. امروزه همه یک موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ در دسترس دارند و ما فقط یک کلیک با تعامل فاصله داریم - ویدیو یکی از جدیدترین ابزارهایی است که محبوبیت آن در حال افزایش است. برای اینکار پلتفرم های رایگان زیادی وجود دارد. شروع کن.
 آنتونیو گاریدو، توسعه فروش مطلق

12. محل کار ترکیبی

داشتن یک محل کار ترکیبی که در آن کارکنان می توانند برنامه کاری بهینه خود را انتخاب کنند که به صورت دورکاری یا حضوری فعالیت کنند روندی جدید برای آینده خواهد بود، زیرا امنیت و نا امنی با خانه و محیط کار سالم متعادل می شود. کارفرمایان باید کارکنان چند نسلی را که دارای سیستم ارزشی متفاوت و مجموعه مهارت‌های آموخته‌شده زندگی هستند بپذیرند.
ساندرا هیل، کوچینگ نیوهورایزن و پیشرفت در رشد حرفه ای

13. سلامت روان در محیط کار

یکی از الگوهای کاری سال 2022 که هر صاحب کسب و کار کوچکی باید بداند اهمیت سلامت روان در محل کار است، بدون توجه به اندازه نیروی کار. مشکلات زنجیره تامین، کمبود نیروی انسانی، دورکاری و …، استرس کارکنان را با نرخ بی سابقه ای عمیق تر می کند. اجرای سیاست هایی که به این الگو می پردازد باعث افزایش تعامل ،  کاهش هزینه ها و بهبود بهره وری خواهد شد.
کتی لانزالاکو ، مشاغل الهام بخش

14. حداکثر استفاده از گوگل

استفاده از حداکثر ابزارهای گوگل در سال 2022 سرنوشت ساز است. می تواند شامل Google My Business ، خدمات محلی ، تبلیغات و بهینه سازی موتور جستجو و ابزارهای آنالیز وب سایت و ... باشد. صاحبان مشاغل کوچک باید با شناخت، استفاده و درک تولید سرنخ گوگل یا همان پیدا کردن بازار و مشتریان برای محصولات و خدمات موردنظر آشنا شوند.
ژاکلین ون تویل،مربی رشد کسب وکار

15. برندسازی شخصی

تسلط نه تنها در برندسازی تجاری، بلکه در برندسازی شخصی نیز یک اصل خواهد بود. من متوجه می شوم که صاحبان مشاغل کوچک و متوسط به نوعی پشت برند تجاری پنهان می شوند و ترجیح می دهند هویت خود را نشان ندهند یا خود را آسیب پذیر و انسان نشان ندهند. تنها وفاداری که می توانید به عنوان مالک به دست آورید از طریق تعامل عاطفی است که از طریق اصالت و واقعی بودن شما حاصل می شود، نمایش جنبه انسانی پشت کسب و کارتان و نشان دادن شما و کارمندانتان.
سحر آندراده- مربی موفقیت تحول شخصی

اصول کلیدی موفقیتکسب و کارالگوی پیشرفت کسب وکاربازاریابی دیجیتالکارکنانبرند سازی