انتخاب نرم افزار حسابداري مناسب براي کسب و کار

انتخاب نرم افزار حسابداري مناسب براي کسب و کار

نرم افزار حسابداري مناسب به شما کمک مي کند تا داده هاي مالي مهم در کسب و کار خود را رديابي کنيد، قوانين ماليات را به درستي رعايت کنيد و حقوق کارمندان خود را به موقع به پرداخت کنيد.

به دنبال نرم افزار حسابداري مناسب براي کسب و کار خود هستيد؟

نرم افزار حسابداري مناسب پيگيري هزينه هاي شما، ارسال فاکتورها و همکاري با حسابدار را آسان تر مي کند. نحوه انتخاب نرم افزار حسابداري کسب و کار کوچک مناسب را بياموزيد.

 نرم افزار حسابداري که استفاده مي کنيد بيشتر از آنچه فکر مي کنيد اهميت دارد. نرم افزار حسابداري مناسب به شما کمک مي کند تا داده هاي مالي مهم در کسب و کار خود را رديابي کنيد، قوانين ماليات  را به درستي رعايت کنيد و حقوق کارمندان خود را به موقع به  پرداخت کنيد.

انتخاب نرم افزار نادرست مي تواند شما را به عقب براند و رشد طولاني مدت شما را محدود کند. چه خودتان حسابداري را مديريت کنيد و چه شخصي را استخدام کنيد تا آن را براي شما انجام دهد، براي رشد در کنار کسب و کارتان به يک راه حل انعطاف پذير نياز داريد.

نرم افزار حسابداري چيست؟

نرم افزار حسابداري برنامه اي است که به صاحبان مشاغل، حسابداران و حسابداران کمک مي کند تا تراکنش هاي مالي يک شرکت را مديريت کنند. نرم افزار مناسب رديابي، سازماندهي و تجزيه و تحليل داده هاي مالي را آسان تر مي کند.

ويژگي هاي نرم افزار حسابداري و سطح سفارشي سازي به کسب و کار شما و نوع نرم افزاري که انتخاب مي کنيد بستگي دارد. فريلنسرها و مشاغل کوچک ممکن است بتوانند از راه حل هاي عمومي و يکسان استفاده کنند، در حالي که سازمان ها  احتمالاً به سيستم پيچيده تري نياز دارند.

چگونه نرم افزار حسابداري مناسب براي کسب و کار خود را انتخاب کنيد؟

با توجه به تعدد گزينه هاي موجود در بازار است، سخت است که بدانيد بهترين گزينه براي کسب و کار شما کدام نرم افزار است. در اينجا چند نکته وجود دارد که به شما در يافتن نرم افزار مناسب کمک مي کند:

 نيازهاي خود را مشخص کنيد:

قبل از شروع به جستجوي گزينه هاي مختلف، کمي زمان بگذاريد تا ويژگي هاي خاصي را که به دنبال آن هستيد، بيابيد. به عنوان مثال، آيا در درجه اول به ارسال فاکتور و پيگيري هزينه هاي خود علاقه داريد؟ يا به نرم افزارهاي تخصصي تري نياز داريد که براي صنعت شما سفارشي شده باشد؟هر نرم افزاری که استفاده می کنید باید شامل ویژگی های کلیدی حسابداری باشد.

 بودجه تان را در نظر بگيريد:

همچنين مهم است که به اين فکر کنيد که چقدر مي خواهيد براي نرم افزار حسابداري خرج کنيد. به طور کلي، هر چه به ويژگي ها و ابزارهاي تخصصي بيشتري نياز داشته باشيد، بايد هزينه بيشتري را در نظر داشته باشيد.

در بازار تحقيق کنيد:

 هنگامي که بدانيد به چه چيزي نياز داريد و چقدر مي توانيد هزينه کنيد، مي توانيد تحقيق در مورد گزينه هاي مختلف موجود را شروع کنيد. فهرستي از حداقل سه مورد از نرم افزارهاي مختلف که مي توانيد آزمايش کنيد تهيه کنيد.

 دموها و نسخه هاي آزمايشي رايگان ثبت نام کنيد:

هنگامي که گزينه هاي خود را محدود کرديد، ايده خوبي است که براي نسخه آزمايشي يا دمو ثبت نام کنيد. اگر نسخه آزمايشي رايگان در دسترس نيست، شرکت بايد مايل به راه‌اندازي نسخه آزمايشي باشد تا بتوانيد نحوه عملکرد نرم‌افزار را ببينيد. . با ثبت نام رايگان در حسابينو  امکان استفاده رايگان 30 روزه از نرم افزار را داريد .

نظرات آنلاين کاربران را بررسي کنيد:

 در نهايت، شما بايد نظرات آنلاين را بخوانيد تا ببينيد ديگران چه نوع تجربياتي با اين نرم افزار داشته اند. اين ممکن است به شما بينشي نسبت به مشکلاتي بدهد که پيش‌بيني نکرده‌ايد.

بهترين نرم افزار حسابداري که بايد در نظر گرفته شود

همانطور که انواع مختلف نرم افزار حسابداري را بررسي مي کنيد، به سرعت متوجه خواهيد شد که "بهترين" وجود ندارد. اما نوع خاصي از نرم افزارهاي حسابداري نسبت به سايرين براي کسب و کار شما مناسب تر خواهند بود.

هزينه نرم افزار حسابداري چقدر است؟

قيمت ماهانه يا سالانه نرم افزار حسابداري شما به وسعت کسب و کار شما، تعداد کاربراني که نياز به دسترسي دارند و سطح سفارشي سازي مورد نياز بستگي دارد. به عنوان مثال، اگر نرم افزار تک کاربره براي شما مناسب است يا صاحب کسب و کار کوچک هستيد، نرم افزار حسابداري مي تواند ماهانه هزينه بسيار کمي برايتان داشته باشد.

از سوي ديگر، شرکت‌هاي بزرگ‌تر با نيازهاي حسابداري پيچيده‌تر مي‌توانند انتظار داشته باشند که هزينه‌هاي اجرايي و مجوز را بيشتر بپردازند.  

همچنين بايد براي هر کاربر اضافي که در حساب خود قرار داده ايد، اضافه پرداختي داشته باشيد. و از آنجايي که نرم افزار حسابداري تنها در صورتي مفيد است که کارمندان شما نحوه استفاده از آن را بدانند، ممکن است لازم باشد براي آموزش کارکنان خود هزينه اضافي بپردازيد.البته ممکن است شرکت هزينه اي را براي آموزش دريافت نکند اما اينها نکاتي است که بايد در هنگام تهيه نرم افزار به آن توجه نماييد.

برنامه حسابداري آنلاين حسابينو نرم افزاري کاربر پسند، مقرون به صرفه و مناسب براي کسب و کارهاي مختلف مي باشد.


نرم افزار حسابداري مناسببرنامه حسابداری