ویژگی های نرم افزار حسابداری

ویژگی های نرم افزار حسابداری

شاید کمتر کسب و کاری را بتوان یافت که نرم افزار حسابداری یا سیستم حسابداری نداشته باشد و این نشان دهنده اهمیت نرم افزار حسابداری و محاسبات روزانه و تاثیر آن بر سرمایه و مدیریت آن است.

باتوجه به اهمیت بالای نرم افزار حسابداری برای مدیریت کسب و کار لازم است با ویژگی های نرم افزرار حسابداری آشنا شویم .هر نرم افزاری که استفاده می کنید باید شامل ویژگی های کلیدی اساسی حسابداری، مانند دفتر کل، لیست حساب ها، صورتحساب، مدیریت مالیات، تطبیق حساب ها، حساب های پرداختنی، حساب های دریافتنی، گزارش های مالی و حقوق و دستمزد، و سوابق پرداخت ها، باید در هر نرم افزار حسابداری گنجانده شود. همچنین در اداره قوانین مالی،  موضوعاتی مانند سامانه مودیان، کمک می کنند.

 بیایید به برخی از ویژگی های دیگری که می توانید از نرم افزار حسابداری انتظار داشته باشید نگاهی بیندازیم.

صورتحساب 

صورتحساب برای اکثر کسب و کارها یک عنصر اصلی است، بنابراین یکی از ویژگی هایی است که اکثر نرم افزارهای حسابداری ارائه می دهند. یک فاکتور اصلی باید اطلاعات مشتری، مبلغ بدهی و تاریخ سررسید را مشخص کند.

علاوه بر این، برخی از نرم افزارها ویژگی های پیشرفته صورتحساب زیر را ارائه می دهند:

  • امکان ایجاد فاکتورهای مارک دار با استفاده از لوگو، رنگ و فونت شرکت شما .شما میتوانید از قسمت تنظیمات نرم افزار حسابداری آنلاین حسابینو  لوگوی کسب و کار خود را ثبت نمایید.
  • گزینه های پرداخت متعدد، مانند کارت های اعتباری، کارت های نقدی، پی پال و چک های الکترونیکی
  • یادآوری پرداخت خودکار در صورت تاخیر مشتری در پرداخت
  • امکان تنظیم پرداخت مکرر برای مشتریانی که دارای قرارداد هستند
  • امکان ارسال آسان صورتحساب برای مشتری مانند ایمیل یا پیامک 
    با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین حسابینو به محض ارسال لینک فاکتور برای مشتری در هر لحظه مشتری امکان رویت آنلاین صورتحساب خود را خواهد داشت.

فرایند پرداخت

نرم افزار حسابداری شما باید راهی آسان برای پرداخت آنلاین مشتریان فراهم کند. اکثر فاکتورها به مشتریان اجازه می دهند با اسکن یک کد QR یا کلیک کردن روی یک دکمه، پرداخت را انجام دهند.

باید گزینه ای برای تنظیم پرداخت های مکرر به صورت هفتگی یا ماهانه برای مشتریان دائمی وجود داشته باشد. پس از اینکه مشتری پرداخت کرد، نرم افزار شما باید به طور خودکار این پرداخت را ردیابی و تطبیق دهد. 

به علاوه، این نرم افزار باید مشاهده گزارش های دقیق در مورد پرداخت های مشتری را برای شما آسان کند. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید که مشتریان شما چگونه ترجیح می‌دهند پرداخت کنند و سایر روندهای پرداخت.

مدیریت حقوق و دستمزد

وقتی نوبت به اجرای حقوق و دستمزد می رسد، نیازهای شرکت ها به تعداد کارمندان و انواع مزایایی که ارائه می دهند بستگی دارد. به طور کلی، نرم افزاری که استفاده می کنید باید محاسبه کند که چه مواردی به کارمندان خود بدهکار هستید، چه کارگر ساعتی، چه کارمند حقوق بگیر یا ترکیبی از این دو. 

حساب های پرداختنی 

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید هزینه های خود و میزان بدهی کسب و کار شما به فروشندگان و تامین کنندگان را پیگیری کنید. نرم افزار حسابداری مناسب با ویژگی های صورتحساب، سفارشات خرید و توانایی پرداخت فاکتورهای فروشنده به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.

مدیریت موجودی

اگر کسب و کار شما شامل فروش کالاها و محصولات می باشد، باید موجودی خود را پیگیری کنید.این ویژگی می‌تواند سطوح موجودی را کنترل و به شما بگوید که چه زمانی باید اقلام خاص را دوباره سفارش دهید.

نرم افزار حسابداری همچنین می تواند اطلاعات مربوط به هر یک از محصولات شما را ردیابی کند. 

تجزیه و تحلیل و گزارشات حسابداری 

تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی ویژگی‌هایی هستند که یک نرم‌افزار حسابداری و مالی خوب باید از آن برخوردار باشد. نگهداری سوابق گزارش ها نیاز اساسی هر کسب و کاری برای تجزیه و تحلیل و گزارش وضعیت بحرانی مالی است. دسترسی آسان به سوابق می تواند تسهیل انجام وظایف و جلسات اصلی در سازمان ها کمک کند. در زمان تصمیم گیری، این تجزیه و تحلیل و گزارش به مدیریت کمک می کند و در زمان و کاهش استرس آنها بسیار موثر است.
این ویژگی نرم افزار حسابداری بسیار مهم است و به شما این امکان را می دهد که گزارش های مالی را با حفظ تمام محرمانه بودن ردیابی و نظارت کنید. این امکان ردیابی در زمان واقعی داده های ضروری را فراهم می کند که در نهایت به ساخت بهترین نرم افزار حسابداری کمک می کند.

امنیت

دپارتمان حسابداری همیشه اطلاعات مالی حساس و حیاتی دارد که می توان گفت از اسرار هر کسب و کاری نیز آگاه است. بنابراین حفظ امنیت داده ها بسیار مهم است. توصیه می شود که برنامه های حسابداری با سطح بالایی از امنیت و مقیاس پذیری در برنامه ها توسعه دهید. برای هر کسب و کاری، امنیت یک جزء اصلی و حیاتی است.  بنابراین، هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری و مالی، مطمئن شوید که به دنبال حفاظت و امنیت داده ها به عنوان یک ویژگی ضروری هستید.

کاربرپسند 

نرم افزار حسابداری، به طور کلی، پاسخگوی انواع کاربران است. دامنه خاصی وجود ندارد که حسابداری به آن علاقه داشته باشد، اما مشتریان ممکن است متفاوت باشند. با این حال، وقتی سیستم حسابداری خود را می‌سازید، باید اطمینان حاصل کنید که سیستمی که انتخاب می‌کنید کاربرپسند و شهودی است و هر کسی می‌تواند از کارکنان شما از آن استفاده کند، از جمله آن‌هایی که حسابداری یا دانش فنی ندارند.

سازگار با موبایل

نرم افزار حسابداری که سازگار با موبایل باشد، دیگر جزء موارد لوکسی نیست که فقط شرکت های بزرگ می توانند از پس آن برآیند. این به یک هنجار جدید برای مشاغل تبدیل شده است که در هر لحظه بتوانند کالاها و خدمات را به راحتی به مشتریان خود ارائه داده و صورتحساب ارائه دهند.

هم اکنون میتوانید با ثبت نام در نرم افزار حسابداری آنلاین حسابینو ویژگی های فوق را بسیار مقرون به صرفه در اختیار داشته باشید.
ویژگی های نرم افزار حسابدارینرم افزار حسابداریحسابداری آنلاین