5 اشتباهی که زنان کارآفرین در کسب و کار مرتکب می شوند

5 اشتباهی که زنان کارآفرین در کسب و کار مرتکب می شوند

معمولا زنان در تجارت با چالش‌های متفاوتی نسبت به مردان روبرو هستند و تلاش برای فکر کردن و عمل کردن مانند همتایان مرد، آنها را از موفقیت واقعی باز می‌دارد. 5 اشتباه از زبان یک کارآفرین زن را بخوانید.

تفاوت‌های جنسیتی در تجارت از بین نمی‌رود، و چالش اصلی برای کارآفرینان زن، یادگیری پذیرش و پرورش آن ویژگی‌های زنانه است که آنها را از مردان متمایز می‌کند. تله های بی شماری وجود دارد که کارآفرینان زن می توانند در حین گشت و گذار در دنیای تجارت به آن بیفتند. در اینجا پنج مورد از رایج ترین اشتباهاتی که زنان کارآفرین مرتکب می شوند آورده شده است.

5 اشتباه زنان کارآفرین از زبان یک کارآفرین موفق بنام اوجنیا مالینا.


1. اعتقاد به اینکه زندگی کاری و شخصی شما باید جدا باشد

این برخلاف همه چیزهایی است که عقل مرسوم به شما گفته است، اما حقیقت این است که به عنوان یک رهبر تجاری که به دنبال دستیابی به اهداف خود هستید، نمی توانید انتظار داشته باشید که زندگی کاری شما در یک جعبه منظم باقی بماند. ما یک مرز کاذب ایجاد کرده‌ایم که در آن کار از یک طرف می‌گذرد، زندگی از طرف دیگر، و فقط در صورتی درست پیش رفته ایم که این دو هرگز با هم برخورد نکنند. این اشتباه است زیرا، اگر به آن فکر کنید، زندگی نیز بدون سهم خود از کار نیست. ما همیشه کارهای روزمره را به عنوان کار در نظر نمی گیریم.
ما زنانی را الگو می‌دانیم که به نظر می‌رسد تعادل کاملی بین کار و زندگی برقرار می‌کنند، جایی که هر کاری که انجام می‌دهند بدون زحمت به نظر می‌رسد، اما این یک اشتباه است. باید بدانید که اشکالی ندارد که همه جنبه های زندگی شما در هم تنیده شوند. به عنوان مثال، یک دانشجو برای ورود به بهترین دانشگاه سخت کار می کند در اینجا مرز بین مطالعه، کار و زندگی مبهم می شود.
نکته کلیدی این است که وقتی هدفی دارید و دقیقاً می دانید به کجا می خواهید بروید، ممکن است جدا کردن زندگی و کار به سادگی غیرممکن باشد. زمانی که تصمیم می گیرید به دنبال هدفی بروید، این هدف بخشی از زندگی شما می شود و انرژی لازم برای انجام آن را خواهید داشت.

2. عدم تفویض اختیار موثر

اشتباه رایجی که زنان کارآفرین مرتکب می شوند این است که احساس می کنند باید بیشتر مسئولیت های اداره یک تجارت را بر عهده بگیرند. اما به یاد داشته باشید که اگر رهبران درگیر مسائل روزمره امور مختلف شرکت شوند نمی‌توانند مؤثر باشند.
من در ابتدا مرتکب این اشتباه شدم زیرا تنها کسی بودم که کل سیستم عملیاتی انبار خود را مدیریت می‌کردم. من تمام سیستم را توسط خودم طراحی و مدیریت کردم و آنقدر درگیر اجرای آن بودم که در نهایت تنها کسی بودم که آن را فهمیدم. فرآیند عملیاتی کاملاً به دانش من وابسته بود و همین امر مانع از اجرای صحیح بقیه تجارت شد. زمانی که بالاخره روزی فرا رسید که به من تفویض اختیار کنم، انتقالی دردناک و سخت برای همه بود.
این موضوع ارزش تفویض اختیار و آموزش مؤثر را آموخت تا هیچ چیز در شرکت کاملاً به یک شخص وابسته نباشد.

3. نداشتن بهانه ای برای اشتباه کردن

نادانی شما را آسیب پذیر می کند، به همین دلیل بسیار مهم است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که می توانند شکاف های دانش شما را پر کنند و شما را به سمت بهتر شدن سوق دهند.
به عنوان مثال، زمانی که ما برای اولین بار شروع به کار کردیم، من از قوانین و فرآیندهای خاصی برای محافظت از کسب و کار در برابر کارمندان نادرست یا بد، بی اطلاع بودم، و نمی خواستم اعتراف کنم که این دانش را نداشتم. در نتیجه، وضعیت یک انبار به شدت ضعیف که دارای نرخ نقص 15٪ بود (در حالی که میانگین فقط باید 2٪ می بود) خیلی طول کشید زیرا نمی دانستم عواقب قانونی آن چه خواهد بود.
از آن زمان، من آموختم که استخدام پرسنل ماهر منابع انسانی و آموزش در مورد قوانین کار از این اشتباه کثیف جلوگیری می کند. اکنون، ما فرآیندهای بسیار خوبی برای بررسی و حفظ کارمندان داریم و هرکسی را که با اهداف ما همسو نباشد، رها می کنیم. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که بعضی از کارمندها نیاز به آموزش و توجه دارند تا به یک فرد با تجربه و خلاق در سازمان شما تبدیل شوند.

4. فراموش كردن اینكه كارآفرینی یک مهارت قابل آموزش است

تعداد بسیار کمی از کارآفرینان با دانش شهودی در مورد چگونگی موفقیت متولد می شوند. حتی تعداد کمتری هم می تواند در اولین تلاش خود موفق شود. یکی از اشتباهاتی که زنان کارآفرین مرتکب می شوند این است که وقتی دچار اشتباه می شوند، ناامید می شوند.
مانند بسیاری از چیزها، کارآفرینی مهارتی است که می توان آن را آموخت، تقویت کرد و تمرین کرد. شما می توانید این کار را انجام دهید:
-    برای بهبود مهارت های تصمیم گیری، با میل و رغبت کارهای ناراحت کننده ای را بپذیرید که عدم اطمینان بالایی دارند.
-    به طور فعال به دنبال دانش جدیدی باشید که بخشی از فعالیت های روزانه شما نیست.
-    مشاهده و یادگیری از دیگر متخصصان برای درک چگونگی و چرایی انتخاب های خاص.

5. تعصب جنسیتی را شخصی در نظر بگیرید

هنگامی که با تعصب جنسیتی مواجه می شوید درگیر احساس توهین یا عصبانیت نشوید.
من با افراد زیادی در حرفه های مردانه برخورد کرده ام، مانند پیمانکاران و سازندگان. یک بار با یک پیمانکار عمومی جدید وارد جلسه زوم شدم. او یک نگاه به من کرد، متوجه شد که من یک زن هستم و تلفن را قطع کرد. او هرگز برنگشت و هیچ توضیحی نداد.
 ممکن است برای برخی از زنان ترسناک و برای برخی دیگر توهین آمیز باشد، اما این که آن را به عنوان اتهام شخصی نسبت به توانایی های خود در نظر بگیرید، اشتباه است. به یاد داشته باشید که به همان اندازه افرادی هستند که با شما محترمانه رفتار می کنند و توانایی های شما را تشخیص می دهند.
اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند، اما می توانید از رایج ترین آنها اجتناب کنید.
اشتباهات بخشی از هر فرآیندی هستند، مهم نیست که چه کاری انجام می دهید. با این حال، دانستن رایج‌ترین تله‌ها، مانند مواردی که بیان کردم، می‌تواند به شما در جلوگیری از انجام برخی از این اشتباهات کمک کند.
به خود اجازه لغزش و اشتباه را بدهید، اما این توصیه را به جان بخرید تا در مسیر کارآفرینی خود اشتباهات سازنده تری مرتکب شوید.

کارآفرینی