4 راهکار تقویت ذهنیت رشد برای موفقیت در سال 2023

4 راهکار تقویت ذهنیت رشد برای موفقیت در سال 2023

رهبران موفق ریسک های استراتژیک را می پذیرند و دائما در حال یادگیری هستند. آنها از شکست نمی ترسند زیرا از هر شکست درس می گیرند. با استقبال از فراز و نشیب های اجتناب ناپذیر مسیر به اهداف خود برسید.

با استقبال از  فراز و نشیب های اجتناب ناپذیر در طول مسیر، به جایی که واقعاً می خواهید باشید برسید.

همه ما تجربه کرده ایم که منتقد درونی، ما را عقب نگه داشته است. آن ندای درونی که به ما می گوید :«به اندازه کافی خوب نیستیم، شکست خواهیم خورد و باید تسلیم شویم».

این بخش طبیعی انسان بودن است. اما با ورود به سال جدید، لازم نیست اجازه دهید این ترس ها شما را متوقف کنند. شما می توانید بزرگترین مدافع خود شوید. شما می توانید صدای درونی خود را به صدایی تبدیل کنید که از شما حمایت می کند و چشم اندازی بزرگتر برای حرفه و زندگی شما دارد.

در اینجا چهار راه برای شروع به تقویت ذهنیت رشد برای حمایت از شما در رسیدن به جایی که واقعاً می خواهید باشید، در حالی که  فراز و نشیب های اجتناب ناپذیر در طول مسیر را در آغوش می گیرید، آورده شده است.

1.شفاف سازی آنچه برایتان اهمیت دارد.

ممکن است زندگی پر مشغله داشته باشید، و گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که در حال گذراندن مراحل مختلف هستید و ارتباطتان با تصویر بزرگتر و ماموریت شخصی شما قطع شده است. آخرین باری که به این فکر کردید که کجای زندگی خود قرار دارید و اینکه آیا در مسیری قرار گرفته اید که برای شما رضایت بخش است، چه زمانی بود؟ فرصت ارزیابی کیفیت زندگی را به خودتان بدهید و انجام این کار را به طور منظم در اولویت قرار دهید. از خود بپرسید: مهمترین موارد برای شما چیست؟ ببینید وقت خود را چگونه می گذرانید. آیا لحظه های زندگی خود را به لحظات باکیفیت تبدیل می کنید؟ هنگامی که این موارد را شفاف کردید، متوجه میشوید که زمان و انرژی خود را برای حداکثر شادی و رضایت در کجا متمرکز کنید.

2. عادت هایی ایجاد کنید که شادی و موفقیت شما را چند برابر می کند

گاهی اوقات الگوها و عادات روزمره شما می تواند به یک ذهنیت ناتوان کننده و استرس زا دامن بزند. چیزی به سادگی به دست گرفتن گوشی تلفن همراه خود بلافاصله پس از بیدار شدن برای بررسی پیام ها و اعلان های خود می تواند شما را در حالت واکنشی و استرسی در طول روز آماده کند. گذراندن روز کاری خود بدون استراحت، عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید و فضای باز، عادات غذایی ضعیف و حداقل تحرک، اینها همه چیزهایی هستند که می توانند بر ذهن و بدن شما تأثیر بگذارند. خبر خوب این است که وقتی از عادات و الگوهای شخصی خود آگاهی پیدا کردید، می توانید رویکرد جدیدی را انتخاب کنید. شما درگیر رفتارهایی نیستید که به شما کمک نمی کند. با ایجاد آگاهی و سپس ایجاد تغییرات کوچک، می توانید خود را برای بهترین احساس در خانه و محل کار آماده کنید. یک رفتار سالم جدید که در مورد آن هیجان زده هستید و می توانید از امروز شروع کنید چیست؟ برای مثال به جای اینکه درست بعد از بیدار شدن پیامهای گوشی را چک کنید با استفاده از اپلیکیشن کتابخوانی ، به مطالعه کتاب بپردازید.عادات بد را شناسایی و عادات خوب را جایگزین کنید.

3. چارچوب باورهای ذهنی خود را تغییر دهید

ذهن شما ابزار بسیار قدرتمندی است که می تواند از موفقیت و شادی شما حمایت کند یا مانع آن شود. همیشه راه‌های متعددی برای درک و تفسیر وقایع و تجربیات زندگی‌تان و راه‌های متعددی برای پاسخ به آنچه زندگی به شما ارائه می‌دهد وجود دارد. وقتی ذهنیت رشد را قبول می کنید، چالش ها را به عنوان فرصت هایی برای رشد در نظر می گیرید. شما با حس کنجکاوی و تازگی به مسائل نگاه می کنید. من دوست دارم از خودم این سوال را بپرسم که چگونه می توانم این موضوع را به گونه ای ببینم که برای من توانمند باشد؟ بنابراین به جای تقویت یک باور محدود کننده مانند، «من به اندازه کافی خوب نیستم»، می توانید عنوان «من هنوز در حال یادگیری هستم و به پیشرفتی که تا کنون داشته ام افتخار می کنم» به کار برید.پذیرفتن طرز فکر رشد به خود دلسوزی نیز نیاز دارد، بنابراین به یاد داشته باشید که در طول مسیر با خود مهربان باشید و عشق و لطفی را که سزاوار آن هستید و به آن نیاز دارید نشان دهید.

4. اهداف قابل دسترس تعیین کنید و پیروزی های روزمره را جشن بگیرید

تعیین اهداف بزرگ عالی است، اما آنها نیاز به زمان، پشتکار و صبر دارند. بدون انگیزه و تشویق روزانه، ماندن با آنها برای مدت طولانی می تواند چالش برانگیز باشد. این یکی از دلایلی است که تعیین اهداف کوچکتر و قابل دسترس تر به صورت روزانه می تواند به شما کمک کند تا برای موفقیت آماده شوید. با این اهداف کوچک، قدم به قدم به چشم‌انداز بزرگ‌تر زندگی‌تان نزدیک‌تر خواهید شد. و لذت بردن از مسیر و دادن تقویت مثبتی که برای داشتن بهترین احساس و با انگیزه ماندن نیاز دارید.

تصور کنید کسانی که هرگز  ندویده اند می گویند می خواهند در یک ماراتن بدوند. اگر تمام تمرکز آنها روی آن ماراتن باشد، احتمالاً احساس غرق شدن می کنند و در واقع اقدامات لازم را برای رسیدن به آن هدف  انجام نمی دهند. در عوض، اگر آنها هدف بزرگ‌تر را به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنند، مثلاً برای هفته اول، دو روز  یک کیلومتر بدویم. سپس  آنها گام های قابل دسترس تری خواهند داشت که باور مثبت را در ذهنشان تقویت کرده و آنها را در مسیر درست هدایت میکند. چه اهداف بزرگ و معنی داری دارید که می توانید آنها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و می توانید از امروز شروع کنید؟

پذیرفتن طرز فکر و تغییر باورهای ذهنی رشد به آسانی چرخاندن یک سوئیچ نیست. اما با آگاهی، قصد و عمل می توانید به خودتان کمک کنید تا بهترین احساس را داشته باشید در حالی که به سمت نسخه موفقیت خود در سال 2023 و بعد از آن حرکت می کنید.


ذهنیت رشدطرزفکر مثبت