چگونه مشتریان خود را تشویق به پرداخت به موقع کنید

چگونه مشتریان خود را تشویق به پرداخت به موقع کنید

در اینجا پنج تاکتیک را به اشتراک می گذاریم که می توانید از آنها برای تشویق مشتریان خود به پرداخت به موقع و کاهش تاثیر تاخیر پرداخت بر کسب و کار خود استفاده کنید.

1. ارسال به موقع فاکتور

وقتی صحبت از دریافت به موقع پول می شود، یکی از تاکتیک هایی که نادیده گرفته می شود، خود روند ارسال صورتحساب است.
یک امر حیاتی این است که به محض ارائه کالا یا خدمات به مشتری، فاکتور را نیز ارسال کنید. هر تاخیری که در این مرحله انجام دهید می تواند بهانه ای برای توقف پرداخت به مشتری شما بدهد.
ارسال صورتحساب آنلاین می تواند به طور قابل توجهی روند تسویه صورتحساب شما را تسریع کند و تاخیر پرداخت را کاهش دهد زیرا از نیاز به چاپ، ارسال و پردازش نسخه های چاپی جلوگیری می کند.
در  نرم افزار حسابینو به محض ثبت فاکتور میتوانید لینک صورتحساب را به موبایل و ایمیل مشتری ارسال نمایید.


2. با مشتریان در ارتباط باشید

یک راه خوب برای تشویق مشتریان به پرداخت به موقع، ایجاد یک رابطه خوب و حفظ ارتباط در طول دوره اعتبار است.
با برقراری تماس های منظم با مشتریان خود، مطمئن خواهید شد که فاکتور شما در ذهن شما باقی می ماند.
در حالی که بسیاری از مردم مکاتبه از طریق ایمیل یا پیامک و پیام در شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهند، شما می توانید از طریق تماس تلفنی تأثیر بیشتری داشته باشید. همچنین تشخیص زمانی که مشتریان در حال ارائه به شما هستند را آسان تر می کند.
اطمینان حاصل کنید که شخصی که با او در تماس هستید مسئول پرداخت پول شما باشد و همیشه نامه ها، ایمیل ها و تماس های تلفنی را ثبت کنید.


3. تخفیف ویژه پرداخت نقدی و سریع

تخفیف های تسویه زود هنگام انگیزه ای برای مشتریان فراهم می کند تا به سرعت مبلغ صورتساب خود را پرداخت کنند، که این بدان معناست که سود کمتری دریافت می‌کنید، اما  پرداخت زودهنگام برای کسب ‌وکار شما مفیدتر از پرداخت شرایطی می باشد.
اگر نمی خواهید انگیزه ای ارائه دهید، حداقل باید هنگام دریافت وجه تشکر کنید.
نه تنها مؤدبانه است، بلکه نشان می دهد که شما سپاسگزار این رفتار هستید، همچنین روابط با مشتری را بهبود می بخشد و می تواند منجر به فروش بعدی و عادات پرداخت به موقع شود.


4. سیاست تأخیر پرداخت را اعلام کنید

شرایط و ضوابط شما جزء اصلی رقابتی نگه داشتن کسب و کار شما هستند. آنها همچنین می توانند راهی عالی برای تشویق پرداخت سریع باشند. تفاوت بین تسویه نقدی و چک را به مشتریان اعلام کنید.
با نشان دادن این مورد که از همان ابتدا که کسب و کار شما تحمل پرداخت دیرهنگام را ندارد و مشخص کردن اقداماتی که باید انجام شود، شانس دریافت به موقع طلب ها را به طور قابل توجهی بهبود می یابد.


5. روش های متعدد و آسان تسویه فاکتور

روش های متنوعی برای تسویه در نظر بگیرید کارت به کارت ، تسویه آنلاین ، نقدی و هر سه روش را در صورتحساب درج نمایید. تا مشتریان هر کدام از روش ها را که برایشان آسان تر و در دسترس تر است انتخاب نمایند.

پرداخت به موقعفاکتور