پیش بینی مالی کسب و کار

پیش بینی مالی کسب و کار

پیش بینی های مالی به شما کمک می کنند تا اهداف تجاری خود را محقق کنید. آنها گزارش هایی هستند که از نتایج واقعی رخ داده در گذشته تشکیل شده و آینده تجارت شما را می سازند.


پیش بینی آینده مالی تجارت شما کار آسانی نیست مخصوصا اگر تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشید. با این حال پیش بینی کردن به طور مکرر و بر طبق اصول صحیح به مرور زمان شما را در این کار دقیق تر خواهد کرد و به نتایج دلخواه خوهد رساند

پیش بینی های مالی ممکن است در هنگام شروع یک کسب و کار، برای رشد سریع تجارت یا آماده بودن برای رخ دادن مشکلات مالی نیاز باشد. پیش بینی های منظم به شما امکان می دهد از نزدیک امور مالی خود را رصد کنید و برای حل مشکلات قبل از اینکه به بحران بزرگ تبدیل شوند استراتژی یا راه حال هایی را آماده کنید.

معمولا برای کسب و کار هایی که به تازگی راه اندازی شده اند پیش بینی های ماهانه یا سه ماهه مناسب تر باشند. که ممکن است این پیش بینی ها شامل موارد زیر باشد:

- هزینه های راه اندازی و شروع
- فروش و کسب درآمد
- هزینه ها
-  بهای تمام شده کالای فروش رفته
- جریان نقدینگی


هزینه های راه اندازی و شروع:


هنگام راه اندازی یک کسب و کار باید در هزینه های شروع کار خود تاثیر بگذارید مانند:

هزینه های حقوقی و حسابداری
هزینه های بیمه
مبلمان، تجهیزات و لوازم جانبی موردنیاز
موجودی های انبار
تبلیغات
مجوزها
دستمزد کارکنان
نیاز به تامین هزینه و نقدینگی تا قبل از پیدا شدن مشتری و کسب درآمد
هزینه های تجهزات و دارایی مانند هزینه نگهداری دستگاه ها، ساختمان ها، نرم افزار ها و سخت افزار های موجود و ....

نکته: شروع کار معمولا بیشتر از آنچه که انتظار دارید هزینه خواهد داشت. بهتر از است 20% بودجه بیشتر به پیش بینی خود اضافه کنید تا هزینه های غیر منتظره را تامین کنید.

فروش و کسب درآمد:

برآورد فروش و رسیدن به درآمد کسب و کار شما در طول مدت پیش بینی ممکن است دشوار باشد. هنگام راه اندازی کسب و کار جدید می توانید برآورد خود را بر اساس بازار هدف و معیار های صنعت کاری خود قرار دهید. برای مشاغل از قبل راه اندازی شده نیز داده های فروش قبل را در همان بازه زمانی در نظر بگیرید شما همچنین باید بازار فعلی و سایر شرایط اقتصادی را در نظر بگیرید.

نکته: به طور منظم ارقام واقعی فروش را که بر خلاف پیش بینی ها شما رخ داده اند مرور و بررسی کنید. در صورتی که نتایج با انتظارات شما متفاوت می باشند پیش بینی خود را بر این اساس اصلاح کنید. اینکه بتوانید دلیل تفاوت را تشخیص دهید، ممکن است به شما کمک کند قبل از اینکه یک مشکل اساس به وجود آید آن را حل کنید.

 هزینه ها:

پیش بینی هزینه ها، هزینه های عملیاتی مداوم شما را در طول یک دوره زمانی تخمین می زند.
هزینه های تجارت شما ممکن است شامل اجاره، بیمه، وسایل نقلیه، تبلیغات، دستمزد کارکنان و هزینه های حسابداری و حقوقی باشد.

برای کسب و کار های جدید پیش بینی خود را بر اساس تحقیقات بازارا های مشابه در صنعت خود قرار دهید اگر در حال اداره کسب و کار خود هستید قبلا ثبت کرده اید. بر اساس بررسی داده ها و سوابق هزینه و خرید ها خود در سال ها و ماهه های گذشته پیش بینی کنید. مطئمن شوید که برای هزینه های احتمالی آمادگی دارید مانند افزایش هزینه ها، به کارگیری نیروهای اضافی، خرید یا تعمیر تجهیزات و ....

بهای تمام شده کالای فروش رفته (COGS)

اگر محصول فیزیکی می فروشید باید پیش بینی کنید که هزینه تولید یا نگهداری آن چقدر است.
پیش بینی COGS با پیش بینی فروش شما ارتباط مستقیم دارد، اگر پیش بینی افزایش فروش داشته باشید هزینه های تولید کالا نیز افزایش می باشد یعنی شما نیاز به خرید مواد اولیه بیشتری دارید یا هزینه نگهداری آن در انبار به مراتب بیشتر خواهد شد.

برای پیش بینی COGS باید تمام هزین های مستقیم مربوط به تولید و آماده سازی برای فروش را در نظر بگیرید، اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-         هزینه عمده خرید کالاهای تکمیل شده، موارد اولیه یا قطعات
-         بسته بندی
-         بیمه باربری و حمل و نقل بار
-         کمیسیون های پرداخت شده در فروش
-         هزینه های مستقیم کارگری و که برای تولید محصول استفاده  می شوند.

جریان نقدینگی:

پیش بینی جریان نقدینگی مقدار پولی را که انتظار دارید در دریافت ها و پرداخت ها جریان داشته باشد تخمین بزنید مانند درآمد و هزینه ها، این پیش بینی در یک دوره 12 ماهه انجام می شوند اما می تواند یک دوره کوتاه تر مانند یک ماه را نیز پوشش دهد.

پیش بینی ها جریان نقدی می تواند در زمان هایی که پول نقد در اختیار دارید یا با کمبود بودجه طرف هستید به شما کمک کند و تصمیمات درستی برای تجارت خود بگیرید.
و بسیار مهم است که به طور منظم پیش بینی جریان نقدی خود را در برابر نتایج واقعی بررسی کنید. پیش بینی می تواند علائم هشدار دهنده ای را ارائه دهد که ممکن است به شما کند تا از مشکلات مالی آینده جلوگیری کنید. مراقب باشید که اگر میزان پرداخت های نقدی شما بیشتر از دریافتی های نقدی می باشد پول نقد شما به زودی تمام خواهد شد که می تواند برای کسب و کار شما خطرناک باشد.
نکته: کمبود گردش پول نقد می تواند باعث شکست کسب و کار شما شود حتی اگر کسب و کار سودآوری داشته باشید پس سعی کنید بخشی از درآمد خود را در کوتاه مدت به دست آورید و فقط به فکر فروش و دریافت دراز مدت و قسطی نباشید.


کسب و کارتجارتسرمایهبودجهپیش بینی