سازگاری با تغییر رفتار مشتریان

سازگاری با تغییر رفتار مشتریان

امروزه با توجه به تغییرات مختلف مانند بیماری، پیشرفت صنایع و ... عادات اجتماعی نیز در حال تغییر می باشد که در زندگی روزمره قابل مشاهده است اگر کسب و کارها خود را با آن وفق ندهند با مشکل مواجه می شوند.

فکر می کنید می دانید مشتریان شما چه می خواهند؟ از زمانی که کووید-19 وارد صحنه شد، خیلی چیزها تغییر کرده است. پیامدهای همه‌گیری و چشم‌انداز متزلزل مالی مداوم برای مشاغل و خانواده‌ها، نحوه تفکر و زندگی همه ما را تغییر داده است. نزدیک به 80 درصد جامعه  از بیکاری، رکود اقتصادی و سایر سختی‌ها در طول اوج همه‌گیری، ضرر اقتصادی داشتند.
با کمبود بودجه و کمبود همه چیز، از غذا گرفته تا خودرو، بسیاری از مصرف کنندگان اولویت ها و انتخاب های سبک زندگی خود را تغییر می دهند. امروزه کسب و کارها باید بدانند که مشتریان از آنها چه می خواهند و چه انتظاراتی دارند تا بتوانند با تغییرات رفتار مصرف کننده سازگار شوند و محصولات و خدمات خود را به درستی بازاریابی کنند.

خوشحالم که در خانه هستم

امروزه مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دنبال راه هایی هستند که خانه هایشان هم برای کار و هم برای تفریح مناسب و  راحت باشد. طبق تحقیقات انجام شده در حوزه مسکن، 55 درصد از صاحبان خانه قصد دارند خانه های خود را در سال جاری بازسازی کنند. کسب‌وکارها می‌توانند با ترویج محصولات و خدماتی که زندگی در خانه را بهبود می‌بخشد، سازگار شوند. محبوب ترین پروژه بازسازی اتاق را هدف قرار دهید: آشپزخانه ها. محصولاتی که برای بازاریابی باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از: وسایل آشپزی، تجهیزات اتاق بازی، و هر چیزی که مربوط به سرگرمی شخصی باشد.

هزینه کمتر؛ صرفه جویی بیشتر

تأثیر اقتصاد فعلی بر خانواده ها باعث شده است که افراد بیشتری به دنبال تخفیف، استفاده از کوپن های دیجیتال و مقایسه قیمت ها باشند. با یک چشم انداز جدید برای آمادگی در برابر بحران، مصرف کنندگان اکنون 15 برابر بیشتر احتمال دارد که صندوق های پس انداز اضطراری ایجاد کنند تا بیشتر پس انداز کنند.
کسب‌وکارها می‌توانند با یافتن راه‌های منحصربه‌فرد برای کمک به مشتریان در صرفه‌جویی هنگام خرید با آن‌ها سازگار شوند. برنامه های وفاداری-پاداش به طور فزاینده ای محبوب هستند و به بازگشت خریداران کمک می کنند. خرید عمده یا خرید های گروهی را به عنوان راه حلی برای صرفه جویی در هزینه و نگهداری خانواده ها با اقلامی که ممکن است به دلیل مشکلات زنجیره تامین کمیاب شوند، تبلیغ کنید.

همیشه آنلاین باشید

این بیماری همه گیر به روند خرید آنلاین دامن زد که هیچ نشانه ای از توقف را نشان نمی دهد. در سال 2022، مصرف کنندگان نسبت به 2 سال قبل (14.2 درصد) بیشتر به صورت آنلاین خرید کردند. اگر تا به حال وارد دنیای دیجیتال نشده اید، اکنون زمان ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک و حضور در رسانه های اجتماعی است. وب سایت و کانال های اجتماعی خود را با پیام های بیلبورد و سایر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه برای انطباق با این تغییرات رفتاری مشتری تبلیغ کنید.

بی اعتمادی

مصرف کنندگان به افرادی که اطلاعات متناقض و گاهی نادرست را در طول همه گیری به آنها می دادند، اعتمادشان را از دست دادند. همچنین شرکت هایی که علناً از ایده هایی مشتریانشان حمایت نکردند به همان اندازه ناامید کننده بودند. اعتماد و وفاداری به برند بسیار مهم است که نمی توان آن را از دست داد.
کسب‌وکارها می‌توانند با بازگشت به برندسازی و تبلیغ محصولات و خدمات خود، با این تغییرات رفتار مصرف‌کننده سازگار شوند. اگر می خواهید حمایت خود را از محیطی پاک نشان دهید، محصولات پایدار ارائه دهید. اگر روی نیازهای مشتریان خود متمرکز بمانید و از بحث و جدل با آنها دست بکشید از رقبایتان سبقت خواهید گرفت.

کسب و کار خود را برای ناشناخته ها آماده کنید

یکی از چیزهایی که بیماری همه گیر به ما آموخت این است که اگر شرکت شما می خواهد از یک اختلال تجاری در آینده جان سالم به در ببرد، داشتن یک استراتژی مدیریت بحران کلیدی است. در طرح مدیریت بحران کسب و کار خود به این موضوعات توجه کنید:

حفظ کارکنان

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، در پایان مارس 2022، 11.5 میلیون فرصت شغلی وجود داشت.
چگونه یک شرکت می تواند برای کمبود کارکنان آماده باشد؟ با ایجاد تصویری مثبت که فرهنگ جذاب محل کار را نشان می دهد. اگر جو دوستانه و با ارزش باشد، کارمندان بالقوه می خواهند برای کار در شرکت شما تقاضا دهند. فرهنگ کاری مثبت خود را در هر شرح شغلی بیان کنید.
همچنین ارائه مزایایی که متقاضیان و کارمندان فعلی شما واقعاً می توانند از آنها استفاده کنند بسیار مهم است. بیمه درمانی مقرون به صرفه و مرخصی با حقوق معمولاً در صدر لیست امتیازاتی است که کارمندان جدید می خواهند.  ناهار و گزینه های  دورکاری نیز ارزش بررسی دارند.

جریان نقدی

برای حفظ تعادل نقدی کافی برای زنده ماندن در روزهای سخت، بودجه بندی خوب و در طول سال لازم است. نگه داشتن هزینه ها کمتر از درآمد هر ماه برای ایجاد سرمایه و سرمایه گذاری در آینده ضروری است.

تولیدکنندگانی که علی الحساب می فروشند (به مشتریان یا فروشندگان خود زمان می دهند تا بدهی خود را پرداخت کنند) اغلب در مواقع سخت بیشترین مشکل را دارند. یکی از راه‌های افزایش جریان نقدینگی، ترویج پیش‌ فروش محصولاتی است که اغلب خریداری می‌شوند.
خرده فروشان می توانند با فروش معاملات بسته بندی شده ای که نیاز به پرداخت اولیه دارند، جریان نقدی ایجاد کنند. یک مثال خوب از این موضوع، عضویت ماهانه یا سالانه در باشگاه است که از قبل مقرر شده است. همچنین برای کسب و کارهای خرده فروشی مهم است که موجودی ها را کنترل کنند. کالاهای فروخته نشده اضافی می تواند وجوه را قفل کرده و جریان نقدینگی سالم را مختل کند.

حفظ مشتری

یک برنامه مدیریت بحران خوب باید به چگونگی حفظ مشتریان وفادار بپردازد. این افراد شریان زندگی شما هستند، اغلب تنها وسیله بقای شما در هنگام کاهش سود.
با ارزش ترین مشتریان خود دلایل خوبی برای بازگشت ارائه دهید. برنامه‌های پاداش یا وفاداری، همانطور که قبلاً گفته شد، به مشتریان شما انگیزه می‌دهند تا به خرید در کسب و کار شما ادامه دهند.
از اینکه به همه مشتریان خود اطلاع دهید که چقدر از کسب و کار آنها قدردانی می کنید نترسید. فروش «قدردانی از مشتری» یا پیشنهاد تخفیف ویژه برای خریدهایی که در تاریخ‌های انتخابی آینده انجام شده‌اند (اطمینان از فروش آینده) ایجاد کنید. این عبارات کوچک "تشکر" و تخفیف های سخاوتمندانه ممکن است باعث کاهش موقت سود شما شود، اما به تضمین درآمد در آینده کمک می کند.

کمبود زنجیره تامین

برای مثال در صنعت موادغذایی در دو سال گذشته ناامنی غذایی افزایش یافته است و کسب و کارها وقتی قفسه هایشان خالی است بد جلوه می کنند. حتی اگر مشکل از کنترل آنها خارج باشد، می تواند به اعتبار آن ها آسیب برساند. اما چند کار وجود دارد که یک شرکت می تواند برای به حداقل رساندن اثرات مختل شدن زنجیره تامین انجام دهد:
- موجودی خود را بشناسید و هر زمان که فرصت کردید، تعداد اقلام پرفروش را افزایش دهید. این ممکن است به معنای صرف مقداری بیشتر برای فضای اضافی انبار باشد، اما ممکن است در دراز مدت برای راضی نگه داشتن مشتریان ارزش آن را داشته باشد.
- چشمان خود را برای منابع جایگزین مانند اقلامی که برند نیستند یا جایگزین محصولات باز نگه دارید. وقتی مشتریان ناامید هستند، آنها بهتر از قفسه های خالی هستند.
- در مورد وضعیت ارسال محصولات با مشتریان صادق باشید. به آنها بگویید زمانی که انتظار دارید اقلامی که به سختی پیدا می شوند، اما به آنها هشدار دهید که زنجیره تامین در حال حاضر چقدر غیرقابل پیش بینی است. آنها از صداقت شما قدردانی خواهند کرد و اعتماد شما ایجاد خواهد شد.

مشتریان