راهکارهای استخدام و حفظ کارکنان با استعداد و عالی

راهکارهای استخدام و حفظ کارکنان با استعداد و عالی

همیشه استخدام افراد عالی و با استعداد و یا حفظ افراد باهوش تیم از سخت ترین کارهای توسعه کسب و کار می باشد، که باید یا با مشورت افراد با تجربه انجام شود و نیازمند مطالعه بسیار در این زمینه است.

1. به تجربیات زندگی نگاه کنید

در بیشتر موارد، کارفرمایان فقط رزومه دارند. مطمئناً، مجموعه مهارت های یک کارجو به طور قطع کمک کننده است، اما این تنها یک جنبه از یک فرد است. وقتی به دنبال استخدام یک عضو جدید تیم هستیم ابتدا به تجربیات زندگی آنها نگاه کنیم که مطالب زیادی را  به ما می گوید. همچنین، داشتن صلاحیت بیش از حد برای یک شغل لزوماً یک فرد را به بهترین گزینه تبدیل نمی کند.

2. اشتیاق برای دریافت حقوق  را در نظر بگیرید

حین مصاحبه و مطالعه رزومه سعی کنید متوجه علت اینکه چرا یک شخص برای کار به شما درخواست می دهد، شوید. آیا فقط به دنبال چک حقوق هستند یا واقعاً مشتاق پیوستن به شرکت شما هستند؟ بهترین گزینه، داشتن اشتیاق بالای هر فرد برای استخدام می باشد. نحوه رفتار همه چیز را نشان می دهد!

3. پتانسیل رشد

در طول مصاحبه، از کارمندان با استعداد درخشان بپرسید که می‌خواهند نقشی را که برای آن درخواست می‌کنند، ایفا کنند؟ چه چیزی آنها را هیجان زده می کند؟ نبوغ آنها چیست؟ اگر زمینه ای وجود دارد که یک نامزد علاقه بیشتری نشان می دهد، این علاقه را پرورش دهید زیرا ممکن است مهارتی باشد که نه تنها کارمند شما را هیجان زده می کند، بلکه می تواند به ارتقای کسب و کار شما کمک کند. اگر یک کارمند از نقش خود راضی باشد و به او فرصت هایی داده شود تا در موقعیت خود رشد کند، به احتمال زیاد در شرکت شما تغییر ایجاد خواهند کرد.

4. آیا عطش یادگیری وجود دارد؟

از داوطلبان بپرسید که آیا برای یادگیری مهارت های جدید آماده هستند یا خیر. آیا آنها مایل و آماده اند تا آموزش های تکمیلی را ببینند؟ آنها برای حفظ انگیزه به چه چیزی نیاز دارند؟ از آنها بخواهید در مورد چیزهای جدیدی که دوست دارند یاد بگیرند تحقیق کنند تا "مالک" شوند و مسئولیت پیشرفت شخصی خود را بر عهده بگیرند.

5. زمینه رشد و ترقی کارمندان فعلی شرکت را ایجاد کنید

من به شدت طرفدار استخدام داخلی هستم. اگر یکی از اعضای تیم شما مایل است نقش دیگری را در بخش دیگری کشف کند، این کار را تشویق کنید. این موضوع می تواند هم برای شما و هم برای کارمندتان یک درخواست برد-برد باشد: از آنجایی که کارمند قبلاً شرکت را می شناسد، باعث می شود مجبور نشوید از  بیرون کسی را برای آن موقعیت استخدام کنید. علاوه بر این، اعضای تیم شما احساس ارزشمندی و اعتماد خواهند کرد، زیرا پتانسیل آینده آنها را نادیده نگرفته اید.

6. بدانید که افراد، افراد هم فکر خود  را جذب می کنند

به طور کلی، افراد با افراد همفکر معاشرت می کنند، بنابراین وقتی به دنبال کارمندان جدید هستید، با کارکنان خود صحبت کنید. از آنها بپرسید که آیا می توانند فردی را برای موقعیتی که ممکن است در دسترس باشد توصیه کنند.
همچنین، اگر مردم ببینند که دوستانشان در یک شرکت خوشحال هستند، اغلب تمایل دارند که بخشی از آن شرکت نیز باشند. داشتن یک "اتاق انتظار" از افرادی که می خواهند به شرکت شما بپیوندند، بهترین احساس است!

7. با اعضای تیم خود همانند مشتریان خود رفتار کنید

نحوه برخورد یک کسب و کار با مشتریان خود اغلب نشانه ای از نحوه برخورد آن با کارکنان خود است. اگر مشتریان نظرات خوبی راجع به کسب‌وکار شما دارند، معمولاً  نشان دهنده این موضوع است که  کارمندان خوشحال هستند. مشتریان با دریافت خدمات عالی خوشحال می شوند و این مورد با کارکنان خوشحال شروع می شود.

8. به یاد داشته باشید که صبر یک فضیلت است

با افراد جدید خود صبور باشید. شهر رم در یک روز ساخته نشده است (کارها نیکو شود اما به صبر)، و اگر انتظار دارید کارمند جدیدتان در چند هفته اول استخدام دنیا را به آتش بکشد، خود را برای ناامیدی آماده کرده اید.
ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا یک کارمند جدید نه تنها نقش خود، بلکه نحوه کار کارفرمای جدید خود را نیز یاد بگیرد. مهم است که ویژگی های اعضای تیم جدید خود را بشناسید و روی نقاط قوت آنها کار کنید. با گذراندن وقت انفرادی و البته با حفظ حریم خصوصی با هر شخص، آنها را بشناسید.

9. در مورد انتظارات، پیشرو باشید

اطمینان حاصل کنید که توضیحات شغلی دقیق، به روز و به طور کامل برای اعضای تیم جدید توضیح داده شده است، تا آنها دقیقا بدانند که برای درخشش در این موقعیت چه چیزی لازم است. برای این کار از کارمندان با سابقه بخواهید دوستانه و با ایجاد انگیزه موارد کاربردی را به آنها آموزش دهند، و به صورت دوره ای بر کار آنها نظارت کنید و روند پیشرفت را بررسی کنید.

10. اشتیاق را استخدام کنید و مهارت را آموزش دهید

شما می خواهید افرادی را استخدام کنید که اشتیاق دارند و سپس این مهارت را آموزش دهید. شما نمی توانید را به روش دیگری عمل کنید. افرادی را استخدام کنید که حلال مشکلات باشند نه شاکی و دارای دیدگاه مثبت باشند. یک نگرش بد از یک فرد می تواند یک تجارت را فیلتر کند و در نهایت باعث آسیب داخلی و خارجی شود.
آیا فرد استخدام شونده درباره شرکت شما تحقیق کرده است؟ آیا در مورد ارزش ها، صداقت، و آنچه شما برای آن دفاع می کنید مشتاق هستند؟ اگر کسب و کار شما مبتنی بر محصول است، آیا آنها محصول شما را دوست دارند؟ شما افرادی را می خواهید که به شرکت شما ایمان داشته باشند. اگر کسی فعالانه شما را برای یک قرار ملاقات یا مصاحبه "تعقیب" کرده است، او را دو دستی بگیرید!

11. به کارکنان مستعد خود آنچه نیاز دارند بدهید

برای اینکه اعضای تیم شما با بالاترین پتانسیل خود کار کنند، به ابزار و زمان نیاز دارند. اگر ابزار مناسب را در اختیار آنها قرار دهید، استعداد آنها را به حداکثر خواهید رساند. همانطور که نقش آنها رشد می کند، دانش آنها نیز باید افزایش یابد، به این معنی که ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در برنامه ها یا آموزش های جدید داشته باشید. همچنین، به یاد داشته باشید که به کارکنان خود زمان بدهید تا مهارت های جدید را بیاموزند و انتظار نداشته باشید که قبل از آماده شدن، از پله های شروع خارج شوند.

12. ارزش، داشتن نقش را درک کنید

زمانی که کارمندان احساس می کنند مالکیت یک پروژه را دارند، از نتایج آن راضی خواهید بود. از این گذشته، آیا به همین دلیل آنها را استخدام نکردید؟ آنها را دست کم نگیرید اگر کسی ایده ای دارد که به آن علاقه دارد، تحقیق کرده است، و این برای شرکت خوب است، او را تشویق کنید که آن را داشته باشد!

13. چه چیزی در کارمندان شما باعث ایجاد  انگیزه می شود

وقتی صحبت از اعطای امتیازات کارکنان به میان می آید، شخص پشت این نقش را به خاطر بسپارید. بنابراین چگونه متوجه می شوید که کارکنان برای چه چیزی به عنوان یک امتیاز ارزش قائل هستند؟ با صحبت کردن با آنها روش قدیمی را پیدا کنید - بله، درست است، صحبت کنید. درباره اینکه چه چیزی آنها را هیجان زده می کند، در اوقات فراغت خود چه می کنند و سرگرمی هایشان چیست، سؤال بپرسید.
از رفتار یکسان با کارکنان خود و پاداش دادن به آنها با ساعت طلایی استاندارد خودداری کنید. چیزی که ممکن است باعث شود یک نفر از خوشحالی به هوا بپرد، ممکن است در فرد دیگری هیچ حسی ایجاد نکند. "قدر¬دانی از کارمندان و ایجاد حس ارزشمند بودن" بسیار حائز اهمیت است .

14. اغلب ارتباط برقرار کنید و چرایی خود را به خاطر بسپارید

اگر می‌خواهید کارکنانتان چشم‌انداز شرکت شما را بپذیرند، باید همیشه دلیل آن را توضیح دهید! مواقعی وجود دارد که فعالیت و فشار کاری شروع شده است و باید در مورد نحوه انجام کار ارتباط روشنی وجود داشته باشد. با تیم خود واضح و دقیق باشید تا بدانند از آنها چه انتظاری می رود و چرا. توضیح اینکه چگونه یک کار، بر تجارت تأثیر می گذارد به افراد کمک می کند احساس کنند نقش مهمی در فرآیندها و موفقیت شرکت دارند. آنها احساس ارزشمندی خواهند کرد.

همیشه به یاد داشته باشید که در ابتدا از کجا آمده اید. اصول شما باید یکسان باقی بماند چه تیم کوچکی باشید و چه یک شرکت بزرگ. و فقط افرادی را استخدام کنید که اشتیاق، چشم انداز و اهداف شما را به درک و برای آن تلاش کنند.

استخدامکارکنان