ارتباط عالی با مشتریان و مزایای آن

ارتباط عالی با مشتریان و مزایای آن

ارتباط با مشتری از مهمترین عوامل موفقیت هر کسب و کاری می باشد. 79 درصد از مشتریان می گویند که می خواهند برندها قبل از خرید نشان دهند که آنها را درک می کنند و به آنها اهمیت می دهند.

کسب و کارهایی که اهمیت ایجاد ارتباط با مشتری را درک می کنند، ارتباط عاطفی با آنها ایجاد می کنند و برای مدت طولانی با آنها هستند که در دراز مدت باعث رشد و سودآوری می شود.
یکی از مهمترین مزایای ارتباط خوب با مشتری این است که آنها خودشان در نقش بازاریاب بدون دستمزد برای شما عمل می کنند و باعث معرفی خدمات و محصولات شما به افراد جدید می شوند.
مدل زیر یکی از رویکردهای ایجاد روابط خوب با مشتری است.




اصول ارتباط خوب با مشتری چیست؟

ارتباط خوب با مشتری زمانی وجود دارد که مشتریان هر بار که با کسب‌ وکار شما تعامل دارند تجربه ثابتی داشته باشند، تأثیر خوبی در ذهنشان به جا بگذارد و توجه و درک متقابلی بین مشتریان و کسب و کار وجود دارد بنابراین در طولانی مدت موجب رشد و توسعه می شود.
اقدامات برای ایجاد روابط قوی با مشتری شامل ارائه پشتیبانی در زمان واقعی و همچنین ارائه راه حل های فعالانه ای است که در جهت موفقیت مشتری هستند. هدف روابط مشتری ایجاد یک رابطه سودمند متقابل با مشتری است که فراتر از خرید اولیه است.

اقدامات لازم برای ایجاد ارتباط خوب با مشتری:

- بسته به سناریو، دستاورد یا رویکرد خود را با رفتار و برخورد صمیمانه سفارشی کنید.
- در مشتریان خود این احساس را ایجاد کنید که متوجه می شوید آنها چه می خواهند.
- بدانید که برخی از مشتریان بیشتر به شیوه ایجاد ارتباط با آنها نسبت به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند.
- مشتریان خود را درمورد خدمات و محصولاتی که به آن علاقه مند هستند بیشتر مطلع کنید.
- کسب و کار شما برای ارائه تجربیات عالی به ابزارهای پشتیبانی باکیفیت نیاز دارد که به نوبه خود می تواند به ایجاد روابط خوب با مشتری کمک کند.

ایجاد ارتباط با مشتری  چه اهمیتی دارد؟

ایجاد روابط با مشتری با در نظر گرفتن مجموعه ای از موارد مثبت از جمله سرنخ های بالقوه بیشتر و نرخ حفظ مشتری بالاتر، اهمیت زیادی دارد.
برای درک ساده تر در اینجا سه مزیت اصلی ایجاد روابط عالی با مشتری آورده شده است.

1. افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLV)

هر چه مشتری مدت بیشتری با کسب و کار شما در ارتباط باشد، ارزش ارائه شده در طی این ارتباط طولانی بیشتر خواهد بود. CLV بالا به این معنی است که هر مشتری درآمد بیشتری برای شرکت شما خواهد داشت. وقتی نوبت به موفقیت مشتری می رسد، باید از هیچ تلاشی در ایجاد روابط قوی با مشتری دریغ نکنید.

2.کاهش ریزش مشتری

61 درصد از مشتریان اگر تجربه مشتری ضعیف را داشته باشند، خرید از یک شرکت را متوقف می کنند. با بکارگیری تکنیک‌های مناسب برای ایجاد روابط با مشتری و ارائه تجربیات عالی، باعث بازگشت مشتریان و کاهش احتمال ریزش مشتری می شوید. با ارائه خدمات مورد انتظار آنها، از تغییر و رفتن آنها به سمت شرکتهای دیگر جلوگیری می کنید.

3.بهبود وفاداری مشتری

هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید میتواند پنج برابر حفظ مشتری فعلی باشد. نحوه حفظ روابط خوب با مشتری، تعیین کننده وفاداری مشتری شماست. با برآورده کردن تقاضای مشتریان برای سطوح بالای خدمات مشتری، می توانید موجب افزایش سطح رضایت آنها شوید. وقتی مشتریان راضی هستند، برند شما را با تبلیغات شفاهی مثبت ادامه می دهند.

ارتباط با مشتریCLV