افزایش بهره وری در محیط کاری

افزایش بهره وری در محیط کاری

پرسنل یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردارند که باید آنها را راضی نگه دارید تا شرکت خود را شکوفا نمایید. با استفاده از این نکات مهم و کاربردی افزایش بهره وری در محیط کاری خود را تضمین خواهید کرد.

تغییرات جزئی در عادات و روال های کاری ممکن است به طور قابل توجهی بر بهره وری و کارایی در محل کار تأثیر بگذارد. این به شما کمک می کند کار با کیفیت بیشتری را در زمان کوتاه تری انجام دهید و میانگین زمان صرف شده برای کارهای غیر اصلی را به حداقل برسانید.
در زیر بهترین روش ها برای به حداکثر رساندن بهره وری سازمان و کارکنان خود را مشاهده خواهید کرد.

از زمان خود نهایت استفاده را ببرید

وضعیت موجود کسب و کار خود را در نظر بگیرید و همچنین به امکان ایجاد تغییرات علاقه مند باشید. به یاد داشته باشید که تهیه لیست های بلند و کوتاه کارها و فعالیت ها در یک شرکت استارت آپی به اندازه اولویت دادن به فعالیت ها حیاتی هستند.
با ارائه یک استراتژی به هر یک از کارکنان و تشویق آنها به تهیه فهرستی از مسئولیت های خود، به هر یک از کارکنان کمک کنید و آنها را در تمرکز و انجام وظایف خود در طول روز تشویق کنید.

تفویض اختیار مهم است

تفویض اختیار تا حدی ممکن است با ریسک همراه باشد، اما برای روحیه کارمندان و شادی کاری شما ضروری است. شما ممکن است مهم ترین وظایف خود را به افرادی بسپارید که سابقه موفقیت در یک صنعت خاص را دارندبه عنوان یک صاحب کسب و کار به نفع شماست که به کارکنان خود فرصتی برای یادگیری مهارت های جدید و توسعه توانایی های رهبری خود بدهید.


کاهش دلایل حواس پرتی به تمرکز بهتر  در محیط کاری کمک می کند

اگر بخواهید سیاست عدم استفاده از تلفن  همراه در محیط کار را اعمال نمایید به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود زیرا رسانه های اجتماعی بر اکثر مردم تأثیر گذاشته و جزئی از زندگی بسیاری از آنها شده است و از طرفی عاملی برای عدم تمرکز و در نتیحه کاهش بهره وری خواهند بود در عوض، سعی کنید پرسنل خود را علاقه مند و با انگیزه نگه دارید و در عین حال به آنها فضای تنفسی بدهید. کارکنان را تشویق کنید تا تلفن های خود را خاموش کنند، اما اجازه دهید آنها را به طور دوره ای در طول استراحت های برنامه ریزی شده چک کنند. در نتیجه از زمان مفید کار خود استفاده بهتری خواهند کرد.


اطمینان حاصل کنید که ابزار و تجهیزات مناسب را در اختیار دارید

تجهیزات و ابزار مناسب به کار باید در اختیار کارکنان قرار گیرد تا وظایف خود را به درستی و طبق برنامه انجام دهند. برنامه ها و تجهیزات آموزشی باکیفیت و پیشرفته تاثیر قابل توجهی بر کیفیت پرسنل و درک شرکت شما دارند به طور مثال آنها منتظر چاپ اسناد هستند زیرا شما دستگاه سریعی ندارید یا به دلیل فراهم نکردن دسترسی به اینترنت پر سرعت باعث عقب افتادن کارها و کلافگی آنها خواهد شد، پس یکی از عوامل بسیار مهم  فراهم کردن تجهزیات مناسب و مرتبط با حوزه کار خواهد بود.


بهبود شرایط رفاهی محیط کار

 بهتر است دمای محل کار خود را 20 تا 21 درجه سانتیگراد حفظ کنید. برای کارگران دشوار است که در یک فضای  بیش از حد گرم یا سرد تمرکز کنند، زیرا آنها باید به دنبال پوشیدن لباس گرم یا سیستم گرمایشی باشند. سیستم های گرمایشی و سرمایشی باید با فرا رسیدن فصل مناسب آماده کار باشند. همچنین در محیط کار از عوامل بصری انرژی زا مانند استفاده از گل و گیاه مناسب با محیط یا دکور های ساده و زیبا استفاده نمایید تا در افزایش سطح خلاقیت کارکنان موثر باشد.

اهدافی را تعیین کنید که قابل دستیابی و پشتیبانی هستند

 ناتوانی در تشخیص افراد با عملکرد بالا و پایین برای بسیاری از مدیران آزاردهنده است. آیا کارگران شما نیاز به پاداش دارند تا آنها را در مسیر درست نگه دارید؟ با ارائه اهداف قابل دستیابی به آنها کمک کنید. با دادن دستورالعمل های واضح به سرپرستان و کارکنان در درک نقش ها و مسئولیت هایشان کمک کنید. از آنجا که آنها تمرکز روشن و اهداف شفافی خواهند داشت، در نتیجه بهره وری آنها افزایش می یابد.


استفاده از تشویق مثبت یک تمرین خوب است

به کسانی که در این راه به شما کمک می کنند پاداش دهید. علاوه بر ارائه بازخورد سازنده، به کارکنان بگویید که چگونه وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. نکته اساسی که باید به خاطر بسپارید این است که به کارکنان خود برای انجام درست کارشان، مانند یک تعطیلات رایگان یا یک فنجان قهوه رایگان، جوایز شخصی بدهید. آشکار کنید که موفقیت یک کارمند با برجسته کردن دستاوردهای آنها به دیگران انگیزه می دهد. با پاداش دادن به کارگران برای انجام مایل بیشتر، آنها را تشویق می کنید تا افزایش بهره وری را در اولویت قرار دهند.

کارمندان باید خوشحال باشند

معمولا در یک محیط کاری پیچیده نتایج مثبت و رشد ثابتی به دست نخواهد آمد . طبق تحقیقات انجام شده کارگرانی که به طور مداوم تحت شرایط بسیار استرس زا کار می کنند کارآمدی کمتری دارند و سطوح بیشتری از بیگانگی و غیبت دارند. آنها باید راضی باشند.  به عنوان یک کارفرما، این که به کارکنان خود نشان دهید که چگونه شرکت در سطح شخصی از آنها مراقبت می کند، ارزشمند است. اگر یک شرکت جدید تأسیس می کنید یا در تلاش برای بهبود یک شرکت فعلی هستید، این امر بسیار مهم است.


از برگزاری بیش از حد جلسات و دریافت گزارش کار از کارکنان بپرهیزید

بسیاری از مدیران از کارکنان خود می خواهند که هر روز فهرستی از گزارش های کاری انجام شده خود را در آخر وقت ارائه دهند، در صورتی که این کار به صورت مداوم باعث ایجاد استرس بین کارکنان خواهد شد. که بعد از مدتی متوجه خواهید شد بهره وری کارکنان کاهش یافته است زیرا بیشتر تحت تاثیر ارائه گزارش کار هستند تا انجام کار مفید. البته اطلاع از روند کارهای صورت گرفته کارکنان به صورت صحیح و بدون القاء استرس به آنها از نیازهای رشد یک کسب و کار می باشد. همچنین برگزاری بیش از حد جلسات غیر ضروی در سازمان باعث از بین رفتن تمرکز کاری خواهد شد برای این کار می توانید با داشتن برنامه هفتگی یا ماهانه به صورت منظم جلسات مرتبط با امور مختلف را با بیشترین اثر برگزار کنید.

اگر می خواهید بهره وری در یک سازمان را بهبود ببخشید و کارمندانتان در بالاترین سطح خود عمل کنند، برخی از این ایده ها را امتحان کنید.

کسب و کاربهره وریپیشرفت